۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۱

ثبت تصویر شگفت ‌انگیز از یک طوفان در مشتری توسط ناسا

ایتنا- اخیراً فضاپیمای جونو ناسا موفق شد از دو طوفان بیضی جو سیاره مشتری تصویربرداری کند. ناسا این رویداد را "نکته قابل‌توجه" توصیف کرد.
ثبت تصویر شگفت ‌انگیز از یک طوفان در مشتری توسط ناسا
اخیراً فضاپیمای جونو ناسا موفق شد از دو طوفان بیضی جو سیاره مشتری تصویربرداری کند. ناسا این رویداد را "نکته قابل‌توجه" توصیف کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، در این تصویر که توسط دوربین جونوکم (JunoCam) فضاپیمای جونو به ثبت رسیده است لکه سفید رنگی به شکل آدم‌برفی دیده می‌شود که درواقع نشان‌دهنده اتصال یک طولانی چرخان کوچک‌تر به طوفانی بزرگ‌تر است.
 
هردوی این طوفان‌ها درواقع آنتی سیکلون هایی هستند که در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند. جالب است بدانید که لکه سرخ بزرگ که نام بزرگ‌ترین طوفان عظیم چرخان در سطح سیاره مشتری است را می‌توان به‌عنوان مشهورترین طوفان آنتی سیکلونی این سیاره دانست.
 
 
 
ناسا سال‌ها طوفان چرخان بزرگ‌تر را ردیابی کرده است و به این نتیجه رسیده است که این طوفان تمایل زیادی برای بلعیدن طوفان‌های کوچک‌تر سطح مشتری دارد و با انجام این کار روزبه‌روز بزرگ‌تر شده است.
 
زمان‌بندی جونو برای ثبت این تصویر بسیار دقیق بوده است چراکه گاهی ادغام طوفان‌ها تنها طی چند روز اتفاق می‌افتد. دوربین این فضاپیما تصویر یاد شده را در اواخر ماه دسامبر به ثبت رساند. این تصویر برای وضوح بیشتر رنگ‌ها پردازش‌شده و ناسا آن را در روز دوشنبه برای عموم به اشتراک گذاشته است.
 
کد مطلب: 60095
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام