کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم هوشمند خودرو که تشخیص می‌‌دهد چه زمانی راننده فرمان را رها کرده است

سايت خبری ايتنا , 23 اسفند 1398 ساعت 22:57

ایتنا- کمپانی مرسدس قصد دارد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور خودروهای خود را به‌فرمانی تجهیز کند که تشخیص می‌دهد چه زمانی راننده فرمان را رها کرده است.


کمپانی مرسدس قصد دارد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور خودروهای خود را به‌فرمانی تجهیز کند که تشخیص می‌دهد چه زمانی راننده فرمان را رها کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، خودروهای مرسدس قابلیت‌های کمکی بسیار زیادی برای راننده دارند اما این کمپانی با عرضه سدان‌های کلاس E سال 2021 خود قصد دارد تا مطمئن شود که راننده از تمامی این قابلیت‌ها به‌درستی استفاده می‌کنند. بر همین اساس این کمپانی فرمان جدیدی اختراع کرده است که می‌تواند تشخیص بدهد که آیا شما کنترل خودرو را در دست دارید یا خیر.
 
سدان‌های کلاس E قبلی تنها می‌توانستند با حس کردن تغییرات در ورودی فرمان تشخیص بدهند که آیا دستان شما روی فرمان است یا خیر. اما نه‌تنها دور زدن این سیستم بسیار آسان بود بلکه راننده را مجبور می‌کرد که در جاده‌های مستقیم چرخ‌ها را به حرکت دربیاورند. به‌این‌ترتیب اجبار راننده به چرخان فرمان‌ها و دادن ورودی به‌فرمان برای امنیت سرنشین‌ها خطرناک است.
 

 
 
بااین‌حال نسخه جدید این سیستم بسیار قوی‌تر است و دور زدن آن چندان آسان نیست. این سیستم در همکاری با قابلیت‌های دیگر خودرو مانند دستیار فرمان فعال، دستیار ترمز فعال و کروز کنترل انطباقی کمک می‌کند که راننده دستانش را روی فرمان خودرو نگه دارد.
 
مرسدس اولین خودروسازی نیست که از این فناوری استفاده می‌کند. دستیار راننده کادیلاک نیز نه‌تنها از فرمان حساس به لمس استفاده می‌کند بلکه برای اطمینان از جمع بودن حواس راننده به جاده از دوربین‌های ردیاب چشم نیز بهره می‌برد. علاوه بر این خودروی ای ترون آئودی نیز از فناوری فرمان حساس به لمس بهره می‌برد.


کد مطلب: 60091

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60091/سیستم-هوشمند-خودرو-تشخیص-می-دهد-زمانی-راننده-فرمان-رها-کرده

ايتنا
  https://www.itna.ir