۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

هکرها در کمین یک میلیارد دستگاه اندرویدی

ایتنا -  کارشناسان هشدار داده‌اند بیش از یک میلیارد دستگاه اندروید در معرض خطر هک قرار دارند.
هکرها در کمین یک میلیارد دستگاه اندرویدی

گزارشی جدید هشدار می‌دهد بیش از یک میلیارد دستگاه با سیستم عامل اندروید در معرض خطر هک قرار دارد. این دستگاه‌ها دارای نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید هستند.

به گزارش ایتنا از مهر، بسیاری از این دستگاه‌ها که هم اکنون نیز فعال و مورد استفاده کاربران هستند، دیگر با آپدیت‌های امنیتی پشتیبانی نمی‌شوند و وصله‌های امنیتی برای برطرف کردن باگ‌ها و مشکلات دیگر را دریافت نمی‌کنند.

این بدان معنا است که  امکان دارد هکرها با انتشار وسیع باگ‌هایی به راحتی به دستگاه‌های کاربران نفوذ کنند. گزارش گروهی حمایت از مشتری «?Which» نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از کاربران اندروید از نسخه‌های قدیمی‌تر این نرم‌افزار  استفاده می‌کنند. این نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید وصله‌های امنیتی گوگل را دریافت نمی‌کنند.

اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل جهانی است و «?Which» با اشاره به این نکته معتقد است احتمالا میلیون‌ها کاربر موبایل در خطر سرقت اطلاعات و حملات سایبری قرار دارند.

 طبق آمار ۲۰۱۹ گوگل، هم اکنون بیش از ۲.۵ میلیارد دستگاه فعال اندروید در سراسر جهان وجود دارد. اما برای نسخه‌های قدیمی‌ترین سیستم عامل موبایل (به طور کلی نسخه‌هایی که بیش از ۲ سال از عمرشان می‌گذرد) وصله‌ها و آپدیت‌های امنیتی ارائه نمی‌شود.

این در حالی است که شرکت‌هایی مانند گوگل کاربران را تشویق می‌کنند به جای آپدیت، نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل را بخرند تا بتوانند دستگاه‌هایشان را از حمله‌های سایبری حفظ کنند.

طبق تحقیق «?Which» موبایل‌های قدیمی تر تولید کنندگانی از جمله موتورلا، سامسونگ، سونی و ال.جی دارای شکاف‌های امنیتی است.

همچنین در این گزارش ذکر شده کاربرانی که از موبایل‌های اندروید عرضه شده در ۲۰۱۲ میلادی یا قبل از آن استفاده می‌کنند باید نگران افشا شدن اطلاعاتشان باشند. علاوه برآن گزارش«?Which» کاربران را تشویق کرده تا اندروید قدیمی‌تر از نسخه «ناگت ۷»  را آپدیت کنند.
کد مطلب: 60072
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام