کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دادگاهی شدن پپسی و کوکاکولا به علت افزایش تولید پلاستیک روی زمین

سايت خبری ايتنا , 18 اسفند 1398 ساعت 18:34

ایتنا- برخی از کمپانی‌های بزرگ تولید غذا و نوشیدنی در سراسر دنیا به دلیل تولید آلودگی پلاستیکی مضر برای کره زمین موردانتقاد و شکایت قرارگرفته‌اند.


برخی از کمپانی‌های بزرگ تولید غذا و نوشیدنی در سراسر دنیا به دلیل تولید آلودگی پلاستیکی مضر برای کره زمین موردانتقاد و شکایت قرارگرفته‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از gizmodo، اخیرا موسسه زیست‌محیطی Earth Island شکایت جدیدی را علیه ده کمپانی بزرگ نظیر کوکاکولا، پپسی، نستله و... به دلیل آلوده کردن مسیرهای آب، سواحل و اقیانوس‌ها با میلیون‌ها تن از بسته‌های پلاستیکی تولیدشده توسط این کمپانی‌ها به دادگاه ارائه کرد.

گزارش‌های به‌دست‌آمده در سال 2018 نشان می‌دهد که کمپانی‌های کوکاکولا، پپسی و نستله به‌تنهایی مسئول 14 درصد از آلودگی‌های پلاستیکی کره زمین هستند.
 

محیط زیست 
 
مطالعات نشان داده‌اند که هر دقیقه معادل یک‌بار کامیون کمپرسی پلاستیک در اقیانوس رها می‌شود. این پلاستیک توسط حیات‌وحش خورده می‌شود ، سموم را آزاد می‌کند و حتی به شکل میکرو پلاستیک به بدن ما وارد می‌شود. در این شکایت با استناد به  گزارش‌های به‌دست‌آمده در سال 2019 آورده شده است که یک فرد معمولی به‌طور هفتگی تقریباً 5 گرم (تقریباً معادل کارت اعتباری) پلاستیک مصرف می‌کند.
 
این سازمان امیدوار است كه دادگاه به این شرکت‌ها دستور دهد تا برای تمیز کردن مناطق آلوده، مبلغی را پرداخت كنند و همچنین برچسب زدن محصولات به‌عنوان «قابل بازیافت» را متوقف كنند زیرا بسیاری از آن‌ها درواقع بازیافت نمی‌شوند. گزارش‌های به‌دست‌آمده در ابتدای ماه میلادی نشان می‌دهد که تجهیزات بازیافتی آمریکا تنها می‌تواند بخش کمی از این نوع پلاستیک‌ها را بازیافت کند و به‌این‌ترتیب بسیاری از محصولات پلاستیکی که به سطل‌های بازیافت ریخته می‌شوند درواقع در طبیعت رها خواهند شد.
 
 موسسه Earth Island اعلام کرده است که اکنون زمان اقدام علیه فاجعه پلاستیکی جهان است. این کمپانی در شکایت خود با اشاره به گزارش سال 2016 اعلام کرده است که اگر روند آلودگی کره زمین به همین شکل ادامه پیدا کند تا سال 2050 میزان پلاستیک رهاشده در اقیانوس‌ها و دریاها از شمار ماهی‌ها فراتر می‌رود. به‌این‌ترتیب باید منتظر بود و دید که رأی دادگاه در رابطه با این شکایت به کجا ختم خواهد شد.
 


کد مطلب: 60055

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60055/دادگاهی-شدن-پپسی-کوکاکولا-علت-افزایش-تولید-پلاستیک-روی-زمین

ايتنا
  https://www.itna.ir