۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰

سال کبیسه را فراموش کنید، دانشمندان به دنبال افزودن یک هفته به تقویم سالانه جهان!

ایتنا- دو دانشمند پیشنهاد می‌کنند که تقویم میلادی فعلی از دقت کافی برخوردار نیست و بر همین اساس تقویم ویژه خود را ارائه کرده‌اند.
سال کبیسه را فراموش کنید، دانشمندان به دنبال افزودن یک هفته به تقویم سالانه جهان!
دو دانشمند پیشنهاد می‌کنند که تقویم میلادی فعلی از دقت کافی برخوردار نیست و بر همین اساس تقویم ویژه خود را ارائه کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، استیو هنک و ریچارد کان هنری به‌عنوان دو محقق در تلاش هستند تا با ارائه تقویم جدید خود آن را جایگزین تقویم میلادی فعلی کنند. همان‌طور که می‌دانید چرخش زمین به دور خورشید دقیقا 365 روز طول نمی‌کشد و به همین دلیل این تقویم جدید که هنک-هنری نام دارد روش متفاوتی را برای حل این موضوع در نظر گرفته است.
 
یک سال درواقع 365 روز و 5 ساعت و 49 دقیقه است پس برای جلوگیری از جابه‌جایی ماه‌ها و ورود آن‌ها به فصل‌های جدید در طول دهه‌ها و سده‌ها رویکرد تقویم فعلی افزودن یک روز به فوریه در هر چهار سال یک‌بار است. هنک پیشنهاد می‌کند که در تقویم جدید ماه‌های سوم فصل (مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر) 31 روزه و باقی ماه‌ها 30 روزه باشند و هر پنج یا شش سال یک هفته به تقویم در آخر سال افزوده شود.
 
 
 

البته کاربری این هفته جدید در نزدیکی تعطیلات سال نو برای انسان مدرن هنوز مشخص نشده است اما ممکن است صنایع سیروسفر از این یک هفته اضافی استفاده زیادی بکنند. افزودن یک هفته کامل در هر چند سال یک‌بار به تقویم در ابتدا چندان مناسب به نظر نمی‌آید اما بر اساس این مدل جدید، روز اول ماه ژانویه همیشه دوشنبه خواهد بود و ازآنجایی‌که عدد 364 به 7 بخش‌پذیر است، تاریخ‌های دیگر نیز در همان روز هفته قرار می‌گیرند.  
 
اما سوال های زیادی در این رابطه بی‌پاسخ خواهند ماند. برای مثال در آن یک هفته اضافی چه اتفاقی خواهد افتاد و چه سازوکاری برای آن در نظر گرفته خواهد شد. بهترین گزینه برای کاربری این یک هفته آن‌که تمامی روزهای آن به‌صورت کامل تعطیل باشند و افراد بتوانند در این یک هفته به فعالیت‌های موردعلاقه خود بپردازند.
 
کد مطلب: 60051
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام