۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰

گوگل کروم را آپدیت کنید

ایتنا - ‫گوگل به روزرسانی جدیدی برای مرورگر «کروم» برای کاربران دسکتاپ منتشر کرده است.
گوگل کروم را آپدیت کنید


مرکز ماهر از انتشار وصله امنیتی برای آسیب پذیری مرورگر «گوگل کروم» توسط گوگل خبر داد و از کاربران خواست برای جلوگیری از سوءاستفاده مهاجان سایبری، این مرورگر دسک‌تاپ خود را به روزرسانی کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، نسخه جدید این مرورگر (۸۰.۰.۳۹۸۷.۱۲۲) سه آسیب‌پذیری مهم را برطرف می‌کند که یکی از آنها با شناسه CVE-2020-6418 توسط مهاجمان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

خلاصه‌ای از سه آسیب پذیری برطرف شده به شرح زیر است:
۱. سرریز داخلی در ICU
۲. دسترسی خارج از محدوده‌ حافظه در جریان‌ها (CVE-2020-6407)
۳. Type confusion در V۸ با شناسه CVE-2020-6418

مهاجم با بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های سرریز داخلی و دسترسی خارج از محدوده‌ حافظه می‌تواند سیستم آلوده قربانی را تحت کنترل بگیرد؛ به طوری که با فریب کاربر برای بازدید از یک سایت مخرب که از بهره‌برداری دو آسیب پذیری مذکور کمک می‌گیرد، امکان اجرای کد دلخواه در سیستم قربانی وجود دارد.

آسیب‌پذیری Type confusion نیز در موتور تفسیر جاوااسکریپ V۸ وجود داشت که همزمان به صورت فعال مورد بهره‌برداری مهاجمان قرار گرفته بود.

جزییات فنی این آسیب‌پذیری تاکنون به صورت دقیق منتشر نشده است.

اما آسیب‌پذیری سرریز داخلی توسط André Bargull کشف و به صورت خصوصی به گوگل گزارش شده بود. درحالیکه دو آسیب‌پذیری دیگر توسط تیم امنیتی گوگل شناسایی شده بودند.

گوگل جزییات سه آسیب‌پذیری مذکور را منتشر نکرده تا کاربرانی که تحت تاثیر این آسیب‌پذیری‌ها هستند به روزرسانی منتشر شده را دریافت کنند.

درنتیجه به کاربران مرورگر «گوگل کروم - Google Chrome » توصیه می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی این مرورگر اقدام کنند.
کد مطلب: 60045
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام