۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳

هوش مصنوعی می‌تواند کیفیت هر ویدیویی را بالا ببرد

ایتنا- پژوهشگران و متخصصان به تازگی به نوعی هوش مصنوعی دست پیدا کردند که می‌تواند کیفیت هر ویدیویی را بهبود ببخشد و بالا ببرد.
هوش مصنوعی می‌تواند کیفیت هر ویدیویی را بالا ببرد
میزان استفاده پژوهشگران و متخصصان حوزه‌های مختلف از هوش مصنوعی در حال افزایش است.
پژوهشگران اخیراً به این قابلیت و توانایی رسیده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی، کیفیت فیلم‌های تاریخی را بالا ببرند. به عنوان مثال می‌توان به پروژه فرود در ماه «آپولو 16» اشاره کرد.

هوش مصنوعی کیفیت این فیلم‌ها را به قدری بالا می‌برد که بیننده تصور می‌کند این فیلم به تازگی و با تجهیزات مدرن ضبط شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، محققان دانشگاه روچستر، دانشگاه نورث ایسترن و دانشگاه پردو اخیراً چارچوبی را ارائه دادند که می‌تواند ویدیوهای با حرکت آهسته و کیفیت(رزولوشن) بالا را از دل ویدیوهای دارای کیفیت پایین و نرخ فریم کم، استخراج و تولید کند.
 
پژوهشگران این دانشگاه‌ها بر این باور هستند که این روش یعنی ابر رزولوشن ویدیویی فضا-زمان یا اس.تی.وی.اس.آر، فیلم‌ها را صرفا از جهت کمی و کیفی بهتر نمی‌کند، بلکه سرعت فعالیت آن نسبت به مدل‌های قبلی مبتنی بر هوش مصنوعی، سه برابر سریع‌تر است.
قبل از این در سال 2018، شرکت انویدیا هم چنین کاری را انجام داده بود. فناوری این شرکت به گونه‌ای بود که هر قابلیت حرکت آهسته را بدون در نظر گرفتن نرخ فریم، روی هر فیلمی اعمال می‌کرد.
 هوش مصنوعی

فناوری اس.تی.وی.اس.آر این توانایی را دارد که قابلیت درون‌یابی موقتی را یاد بگیرد؛ به بیان دیگر می‌تواند یاد بگیرد که چگونه فریم‌های ویدیویی میانی غیراصلی را بین فریم‌های اصلی پیدا و ترکیب کند.
این فناوری امکان یادگیری ابر رزولوشن فضایی را هم دارد و می‌تواند فریم‌های اصلی و فریم‌های پشتیبان آن را به فریم‌‎های دارای رزولوشن بالا  تبدیل کند.
 
پژوهشگران با استفاده از یک مجموعه داده حاوی 60 هزار کلیپ هفت فریمی از ویمیو به این هوش مصنوعی(اس.تی.وی.اس.آر) آموزش می‌دهند.
آنها در آزمایش‌های خودشان به این نتیجه رسیدند که این هوش مصنوعی در ویدیوهای دارای حرکت سریع پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
این فناوری می‌تواند تصاویر را از نظر بصری بهبود ببخشد و از ایجاد تصاویر تار جلوگیری کند.
 
کد مطلب: 60037
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام