۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵

خسارت مالی کرونا به غول‌های تکنولوژی

ایتنا - شیوع ویروس کرونا روی بازارهای مالی سراسر جهان تاثیر گذاشته و به فروش ناگهانی سهام شرکت‌ها و همچنین ریزش شاخص بورس در چین و آمریکا در هفته گذشته منجر شده است.
خسارت مالی کرونا به غول‌های تکنولوژی

شیوع ویروس کرونا به ثروتمندان جهان ۸۳.۴ میلیارد دلار خسارت زده است. جف بزوس، مارک زاکربرگ، بیل گیتس، الون ماسک و بنیانگذاران گوگل بیشترین خسارت را از شیوع این ویروس دیده اند.

به گزارش ایتنا از مهر، شیوع ویروس کرونا به ثروتمندترین افراد جهان خسارت زده است. در هفته گذشته ۱۰ فرد ثروتمند جهان به دلیل این ویروس ۸۳.۴ میلیارد دلار خسارت دیدند. در میان این افراد نام برخی از بزرگترین سرمایه گذاران و صاحبان شرکت‌های فناوری نیز دیده می‌شود.

خسارت ۱۴ میلیارد دلاری به جف بزوس
بر همین اساس شیوع ویروس کرونا ۱۴.۱ میلیارد دلار به ثروت جف بزوس خسارت زده است. مالک شرکت آمازون در حال حاضر ثروتمندترین مرد جهان است و اکنون ارزش ثروت او به ۱۱۳.۶ میلیارد دلار رسیده است.

الون ماسک ۸ میلیارد ضرر کرد
از سوی دیگر ارزش سهام تسلا طی ۶ ماه اخیر رشد قابل توجهی داشت. اما هفته گذشته شیوع ویروس کرونا به الون ماسک نیز خسارت زد و ۸.۹ میلیارد دلار از ثروت او کاست. به این ترتیب ارزش ثروت ماسک به ۳۴.۷ میلیارد دلار رسید.

ثروت بیل گیتس ۶ میلیارد دلار کم شد
همچنین مایکروسافت هشدار داده به دلیل شیوع ویروس کرونا در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی نمی تواند به درآمد پیش بینی شده، دست یابد. این در حالی است که در ارزش ثروت بیل گیتس(یکی از بنیانگذاران مایکروسافت) حدود ۶.۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. 

خسارت ۸ میلیارد دلاری به زاکربرگ
به نوشته این نشریه ویروس کرونا همچنین ۸.۵ میلیارد دلار از ثروت مارک زاکربرگ، مدیر ارشد فیس‌بوک کاسته است.

همچنین این ویروس به ثروت بنیانگذاران گوگل یعنی لری پیج و سرگی برین به ترتیب۷.۳ و ۷ میلیارد دلار خسارت زده است.
کد مطلب: 60035
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام