کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییراتی در مأموریت‌های اسپیس‌اکس

سايت خبری ايتنا , 16 اسفند 1398 ساعت 3:00

ایتنا - شرکت اسپیس‌اکس قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ ، هر سال ۷۰ مأموریت فضایی از مرکز پرتاب فلوریدا به فضا اعزام کند.


یک گزارش زیست‌محیطی مربوط به ادارهٔ هوانوردی فدرال نشان می‌دهد شرکت اسپیس‌اکس قصد دارد در طی چند سال آینده، تعداد پرتاب موشک‌های خود از سایت‌های پرتاب فلوریدا را افزایش دهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space، بر اساس این گزارش، مأموریت‌های مربوط به موشک‌های فالکون ۹ و فالکون هوی نسبت به گذشته، دارای گزینه‌های بیشتری خواهند بود. یکی از تغییرات جدید عبارت خواهد بود از سرویس جدید خدمات سیار برای موشک‌ها. یک مورد دیگر، قابلیت پرتاب به مدارهای قطبی است که بسیار جالب‌توجه است؛ زیرا فلوریدا در نزدیکی خط استوا قرار دارد و برای مأموریت‌هایی که در نزدیکی استوا به فعالیت می‌پردازند، بهینه است.

گفته می‌شود این شرکت درنظر دارد تا سال ۲۰۲۳ هر سال ۷۰ مأموریت از دو سایت پرتاب فلوریدا در مرکز فضایی کندی و ایستگاه نیروی هوایی نزدیک کیپ کانااورال پرتاب کند و این کار با استفاده از راکت‌های فالکون ۹ و هوی فالکون انجام خواهد شد. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۹ با مجموعاً ۱۱ مأموریت، افزایشی هفت‌برابری را نشان می‌دهد و در مقایسه با پرتاب‌های برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۲۰ نیز حاکی از افزایشی دو برابری است.

 



در گزارش فوق آمده است که این برنامهٔ پرتاب، مبتنی است بر نیاز پیش‌بینی‌شدهٔ شرکت اسپیس‌اکس برای پشتیبانی از مأموریت‌های ناسا و وزارت دفاع ایالات متحده و همچنین سایر مشتریان تجاری.

گفتنی است اسپیس‌اکس در فلوریدا دو سایت پرتاب دارد؛ یکی در مجتمع پرتاب قدیمی 39A که مربوط است به مرکز فضایی کندی ناسا، و دیگری نیز در مجتمع فضایی پرتاب 40 از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناوروال واقع شده است. این شرکت برای فرود موشک در ایستگاه نیروی هوایی، دو بالشتک (پَد) نیز دارد.

شایان ذکر است که برج خدمات سیار، برای انواع پرتاب‌ها از جمله مأموریت‌های امنیتی نیروی هوایی ایالات متحده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ادارهٔ هوانوردی فدرال اعلام کرده است که این بنا بر روی بالشتک پرتاب موجود اسپیس‌اکس در 39A در مرکز فضایی کندی ساخته خواهد شد و طولانی‌ترین ضلع آن، ۸۶ متر بلندی و ۳۵ متر پهنا خواهد داشت.


کد مطلب: 60033

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60033/تغییراتی-مأموریت-های-اسپیس-اکس

ايتنا
  https://www.itna.ir