۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۲

فعالیت اختصاصی تیک‌تاک در مبارزه با اخبار جعلی کرونا

ایتنا - سازمان جهانی بهداشت تصمیم دارد اخبار و اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا را متوقف کند و برای این منظور با اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو «تیک تاک» همکاری می‌کند. 
فعالیت اختصاصی تیک‌تاک در مبارزه با اخبار جعلی کرونا

سازمان جهانی بهداشت با انتشار ویدئوهایی در پلتفرم تیک‌تاک با انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا مقابله می‌کند. ویدئو نخست این سازمان در اپلیکیشن تیک‌تاک بیش از ۶.۵ میلیون بازدید داشته است.

به گزارش ایتنا از مهر، درهمین راستا این اپلیکیشن چینی ویدئوهایی را با هدف کاهش ریسک گسترش ویروس کووید ۱۹ و انتشار اطلاعات درست منتشر کرده است. در این ویدئوها توضیح داده شده چگونه فرد می‌تواند در برابر ویروس از خود و دیگران محافظت کند، چگونه از ماسک استفاده کند و اینکه آیا اصلا فرد به ماسک نیاز دارد یا خیر. 

هرچند ویدئوهای سازمان جهانی بهداشت مانند دیگر کلیپ‌های آموزشی و سیاسی این پلتفرم بازدید نداشته اما به نظر می‌رسد توجه کاربران را به خود جلب کرده است تا حدی که ویدئو نخست سازمان جهانی بهداشت بیش از ۶.۵ میلیون بار بازدید شده است. دومین ویدئو این سازمان در پلتفرم تیک تاک نیز تاکنون ۲۵۲ هزار بار بازدید داشته است.

البته این نخستین باری نیست که یک سازمان جهانی از تیک‌تاک برای جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط جلوگیری می‌کند. سازمان صلیب سرخ و یونیسف نیز هم اکنون در این پلتفرم فعال هستند.  
کد مطلب: 60026
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام