۰
plusresetminus
شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۸

اپل احتمالا به کاربرانش اجازه از پیش‌فرض خارج کردن اپ‌های Maps و Mail خود را خواهد داد

ایتنا - اتکای اپل بر اپهای خودش برای سرویسهای محوری مانند مپس، ایمیل، مسیجز، و مرورگری، مدت‌هاست یکی از منشاء‌های انتقاد از iOS بوده است.
اپل احتمالا به کاربرانش اجازه از پیش‌فرض خارج کردن اپ‌های Maps و Mail خود را خواهد داد
به نظر می‎‌رسد اپل قصد دارد یکی از موارد ابراز نارضایتی‌ها درباره iOS را مورد چاره‌جویی قرار دهد، که دلیل این اقدام احساس خطر از جانب یکی از مقررات دولتی بوده است.  
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، بلومبرگ گزارش داده که این شرکت سازنده آیفون احتمالا به کاربرانش امکان تغییر برخی از اپ‌های پیش‌فرض، مانند میل و سافاری، را خواهد داد.
این تغییر ناشی از نگرانی از مقررات ضدانحصار است که ممکن است تا زمان انتشار رسمی iOS 14، که انتظار می‌رود در ماه ژوئن (حدود خرداد ماه) رخ دهد، اجرائی شوند.
 
البته روشن نیست که آیا چنین تغییری ممکن است به دیگر سرویس‌های محوری آن، مانند مپس و مسیجز، نیز بسط یابد یا نه.
بلومبرگ همچنین گزارش نموده که اپل ممکن است محدودیت‌هایی که بر ‌موسیقی وضع کرده را کاهش دهد تا بدین طریق امکان اجرای سرویس‌های استریمینگ طرف ثالث به صورت پیشفرض از طریق سیری یا بر روی اسپیکر HomePod آن فراهم بیاید.
چنین تغییری می‌تواند تغییری بزرگ در این شرکت باشد.
  


اتکای اپل بر اپ‌های خودش برای سرویس‌های محوری مانند مپس، ایمیل، مسیجز، و مرورگری، مدت‌هاست یکی از منشاء‌های انتقاد از iOS بوده است.
با اینکه گوشی‌های اندرویدی برای شما این امکان را فراهم می‌آورند که اپ‌های طرف ثالث را به عنوان پیش‌فرض قرار دهید، ولی اپل به کاربرانش چنین اجازه‌ای نداده است.
استدلال این شرکت این بوده که این رویکرد باعث می‌شود امنیت iOS حفظ شود، ولی توسعه‌دهندگان می‌گویند که این خط مشی سبب شده تا رقابت با سرویس‌های اپل برای آنها دشوارتر شود.

وضعیت موجود همچنین برای آن دسته از کاربران iOS که سرویس‌هایی مانند Google Maps یا Microsoft Outlook را بر تولیدات اپل ترجیح می‌دهند نیز موجب دلخوری بوده است.
 
بنا بر گزارش بلومبرگ این تغییرات «هنوز در حال بررسی یا در ابتدای راه توسعه هستند». ولی به هر حال اگر اپل قوانینش درباره اپ‌های پیش‌فرض را تسهیل کند می‌تواند به تقویت استدلال این شرکت در این باره که اپ استور آن واقعا یک محیط انحصارگری نیست کمک نماید.
  
کد مطلب: 59979
برچسب ها: اپل نقشه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام