۰
plusresetminus
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲

تاثیر کیفیت نامناسب آب آشامیدنی بر روی میزان آب دریافتی روزانه شما

با هر بار نفس کشیدن و دفع مایعات مقدار قابل توجهی آب از دست می دهیم و این مقدار آب مورد نیاز و از دست رفته بافت ها فقط  با نوشیدن کافی آب و مایعات سالم جایگزین می شوند.
تاثیر کیفیت نامناسب آب آشامیدنی بر روی میزان آب دریافتی روزانه شما
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



بخش بزرگی از بدن ما را آب تشکیل داده  و برای این که زنده و سالم بمانیم، باید آب کافی و سالم به بدن خود برسانیم.
73 درصد عضلات و کلیه ها، 83 درصد خون، 90 درصد شش ها، و بیشتر از 76 درصد مغز ما از آب تشکیل شده  و هر نوع واکنش آنزیمی و متابولیسمی بدن در محیط آبی انجام می شود.
با هر بار نفس کشیدن و دفع مایعات مقدار قابل توجهی آب از دست می دهیم و این مقدار آب مورد نیاز و از دست رفته بافت ها فقط  با نوشیدن کافی آب و مایعات سالم جایگزین می شوند. بنابراین با کمبود میزان دریافتی آب روزانه بر روی کل سیستم بدن خود  تاثیر می گذاریم.
   

هفت علامت مهم زیر می تواند نشان دهنده این باشد که مقدار آب دریافتی روزانه شما کافی نیست:
- اگر رنگ ادرار شما زرد پررنگ است می تواند نشانه کمبود آب بدن شما باشد در حالی که به طور معمول باید دارای رنگ زرد کمرنگ کهربایی باشد. وقتی آب کافی در بدن شما نباشد، کلیه ها مواد زائد بدن مانند سلول های مرده، سموم، پروتئین ها و ... را با غلظت بیشتری دفع می کنند که این اتفاق موجب این افزایش تیرگی رنگ می شود.
 
- کمتر از حد معمول مایعات دفع می کنید. بیشتر افراد 6 تا 7 بار در شبانه روز نیاز به دفع مایعات دارند. وقتی میزان آب دریافتی بدن کم باشد، مایع کمی برای جایگزینی وجود دارد؛بنابراین کلیه ها ترجیح می دهند تا جایی که می توانند از هدر رفتن آب بدن جلوگیری کنند. اگر این میزان برای شما کمتر از 6 بار در شبانه روز است؛ احتمالا مقدار آبی که می نوشید کمتر از میزان مورد نیاز بدنتان است.

- دائما تشنه هستید و دهانتان خشک می شود. احساس تشنگی از علائم شروع دهیدراتاسیون (از دست دادن آب بدن) است و نشان می دهد که مخاط بدن نیاز به آب بیشتری برای مرطوب شدن دارند.

- مشکل گوارشی دارید. کم آبی از مهمترین عوامل مشکلات گوارشی مزمن است و این حالت اغلب با نوشیدن مقدار بیشتر آب در روز رفع می شود.

- زود خسته می شوید. کاهش آب باعث ایجاد خستگی و کاهش انرژی بدن می شود؛ چون آب کافی برای متابولیسم و تولید انرژی وجود ندارد و قلب باید با شدت بیشتری کار کند تا بتواند اکسیژن و مواد مغذی را به سلول ها برساند.

- دردهای مفصلی دارید. آب به عنوان یک عامل ایجاد لغزندگی در مفاصل عمل می کند، به استخوان ها اجازه حرکت آسانتر داده و آسیب های مفصلی را کاهش می دهد. اگر از دردهای مفصلی رنج می برید؛ باید از میزان کافی آب دریافتی روزانه خود مطمئن شوید.

- سیستم ایمنی ضعیفی دارید. کمبود آب در بدن غلظت سموم و مواد دفعی را در خون افزایش می دهد و همین  باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. برای کاهش مواد زاید ناشی از بیماری در بدن به آب بیشتری نیاز هست و نداشتن استرس کمبود آب به دستگاه ایمنی کمک می کند تا بهتر با عوامل عفونی مقابله کند.
بیشتر:  تصفیه آب سانتک
 
چرا دچار کمبود آب می شوید؟
اکثر مردم به دلیل کیفیت نامطلوب آب تصفیه نشده به دلایل مختلف از جمله بو و طعم کلر، مزه فلزی آب، کهنگی تاسیسات لوله کشی منازل و وجود آلاینده های محلول در آب خودشان را از دریافت آب کافی روزانه محروم می کنند و یا به دلیل مشغله زیاد در بیرون از منزل آب کافی نمی نوشند.
از طرفی نگران هستند که مصرف آب تصفیه نشده مشکلات سلامتی برایشان ایجاد کند. علاوه بر شیوع بیماری های باکتریای و ویروسی منتقله از آب که در زمان بحران آب می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد؛ آب شرب نزدیک به زمین های کشاورزی و مراکز صنعتی اغلب آلوده به کودهای کشاورزی و موادشیمیایی مضر است که بخصوص در درازمدت می توانند ما را به بیماری های مزمن مبتلا کنند.
 
آیا آب منطقه شما نیاز به تصفیه با روش های فیلتراسیون (سیستم تصفیه آب خانگی) دارد؟
هر نقطه ای از زمین با توجه به محیط  و منشا آب دریافتی می تواند آلاینده های مخصوص به خودش را در آب داشته باشد. در هیچ جایی از جهان حتی در پیشرفته ترین کشورها فرایند تصفیه آب شهری نمی تواند آب شرب صد در صد سالم و بدون مواد آلاینده محلول در اختیار مردم قرار بدهد؛ به دلیل این که تصفیه کل آب مصرفی مردم با روش های مدرن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

گفته می شود میزان نیاز جامعه به آب دوبرابر میزان رشد جمعیت افزایش پیدا می کند و بروز تغییرات آب و هوایی هم بحران آب را شدیدتر می کند. بنابراین مجبور هستیم از تمامی منابع آب موجود بر روی زمین استفاده کنیم و اکثر این منابع به تصفیه تکمیلی آب (فیلتراسیون آب) علاوه بر فرایند تصفیه آب که در تصفیه خانه ها انجام می گیرد نیاز دارند.
 
چگونه می توانیم از کیفیت مناسب آب آشامیدنی اطمینان داشته باشیم؟
تنها راه حل موجود برای اطمینان از سلامتی آب آشامیدنی این است که آب مستقیما در محل مصرف با سیستم های تصفیه آب خانگی تصفیه تکمیلی شود. تصفیه آب با انواع روش های فیلتراسیون چند مرحله ای می تواند تقریبا تمامی مواد آلاینده محلول در آب را جداسازی و حذف کند.  دستگاه های تصفیه آب خانگی به انواع روش های فیلتراسیون شامل فیلتر اسمز معکوس (RO) و فیلتر کربنی مجهز هستند و در دوره های تعیین شده دستگاه تعویض فیلتر می شوند.

خریداری و نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب با نوع آلاینده احتمالی منطقه ای که در آن سکونت دارید به همراه در نظر گرفتن هزینه تقریبا ناچیز تعویض فیلترها به طور دوره ای در مقایسه با هزینه های سنگینی که عوارض و بیماری های ناشی از مصرف آب تصفیه نشده ممکن است بر دوش یک خانواده بگذارد بسیار مقرون به صرفه است و از همه مهمتر اعضای خانواده  به خصوص افراد آسیب پذیرتر مانند کودکان و مادران باردار را از استرس ابتلا به انواع بیماری های حاد و مزمن منتقل شونده از راه آب دور نگه می دارد.

بطری آبی که با خودتان از منزل می برید می تواند هم نیاز شما را در طول روز به آب برطرف کند و هم می توانید از کیفیت آن اطمینان خاطر داشته باشید.

 
  نویسنده: دکتر زهره فرهمند
 
کد مطلب: 59968
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام