۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵

برای خرید لپ تاپ دست دوم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید لپ تاپ دست دوم می‌تواند روشی هوشمندانه برای صرفه جویی در پول باشد اما باید به یک سری نکات توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و باعث ضرر احتمالی شما نشود.
برای خرید لپ تاپ دست دوم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



خرید لپ تاپ دست دوم می‌تواند روشی هوشمندانه برای صرفه جویی در پول باشد اما باید به یک سری نکات توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و باعث ضرر احتمالی شما نشود. شما ابتدا به وب سایت های خرید و فروش لپ تاپ کارکرده سری زده و در نهایت ممکن است راهی بازار شوید. خرید و انتخاب یک لپ تاپ دست دوم نیازمند اطلاع داشتن از شراط و ضوابط خاصی است که باعث نشود شما از خرید خود پشیمان شوید.
قبل از هر چیزی در مورد قیمت لپ تاپ مورد نظر تحقیق کنید که در زمان خرید ضرر نکنید. می‌توانید برای جمع آوری اطلاعات از خرید لپ تاپ شیپور استفاده کنید. اما با تمام توضیحاتی که داده می‌شود سعی کنید که از خرید لپ تاپ دست دوم خودداری کنید اگر چنان چه مجبور به خرید آن شدید به نکات زیر دقت کنید:
 
قدم اول بررسی ظاهر و بدنه:
در بررسی بدنه بسیار دقت کنید، بسیاری از فروشندگان و کاربران از روغن های براق کنند استفاده می‌کنند تا ظاهر لپ تاپ را نو جلوه دهند. اگر بدنه سالم باشد معلوم می‌شود که کاربر قبلی بسیار خوب نگهداری کرده است. پیچ های لپ تاپ را بررسی کنید. اگر درون محل قرار گیری پیچ ها شاهد رنگ نقره ایی بوده اید و یا آثار باز شدن بر روی پیچ مشاهده شد به این معناست قبلا باز شده است.
البته این باز شدن می‌تواند برای ارتقا سیستم باشد بنابراین به همه قسمت های بدنه توجه کنید و اطمینان داشته باشید که برچسب و سریال زیر لپ تاپ کنده نشده باشد. به دلیل اینکه شماره سریال لپ تاپ و جعبه آنرا را باید مطابقت دهید که یکسان باشد. نمایشگر لپ تاپ را بررسی کنید که بر اثر ضربه دیدن خروج نور مشاهده نشود. شما باید مطمئن شوید که قاب لپ تاپ بدون هیچگونه ترک و نشانه های ضربه است. همچنین لولا شل و هرگونه بی نظمی دیگری را بررسی کنید.

قدم دوم بررسی صفحه نمایشگر:
قدم مهم بعدی اطمینان از این است که صفحه نمایش در شرایط خوبی کار کند. سوسو زدن ، تغییر رنگ ، روشنایی و پیکسل های بد را بررسی کنید. حتما با کلید های موجود بر روی کیبورد و با کم زیاد کردن روشنایی صفحه میتوانید آن را چک کنید.
یک فیلم را باز کنید و ببینید که آیا زاویه دید به اندازه کافی گسترده است یا خیر. قبل از خرید با سایر لپ تاپ ها مقایسه کنید.

قدم سوم بررسی کیبورد و موس پد:
صفحه کلید و پد لپ تاپ پرکاربردترین بخش رایانه ها هستند، بنابراین اطمینان حاصل شود که هر دو بخش به روشی رضایت بخش کار کنند. تمام کلید های لپ تاپ را چک کنید و سلامت آن هارا بررسی کنید. کلیدهای شکسته را بررسی کنید و ببینید که آیا در تایپ با کیبورد احساس راحتی می کنید یا خیر. اگر شک زیادی دارید، بهتر است با سایر لپ تاپ ها مقایسه کنید.
بررسی کنید که چه حرکاتی توسط صفحه لمسی پشتیبانی می شود و آنها را امتحان کنید (مانند زوم کردن، پیمایش دو انگشت و غیره). اگر کلیدهای ماوس موجود هستند حتما آن ها را تست کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها سالم هستند.

قدم چهارم بررسی پورت ها و درایور:
تمام درگاه های USB ، جک هدفون ، HDMI ، کارت SD ، درایو CD / DVD و سایر ورودی های موجود را امتحان کنید. بسیاری از اینها به طور مستقیم به مادربرد متصل شده اند که در صورت خراب بودن آنها جایگزین کردن آنها پر هزینه هستند.
 
قدم پنجم اتصال بی سیم و بلوتوث را بررسی کنید:
لپ تاپی که نتوانند بخ شبکه بی سیم متصل شود کارایی ندارد، بنابراین مطمئن شوید که بدون هیچ زحمتی می توانید به شبکه های WiFi مشاهده کرده و به آنها متصل شوید. همچنین بلوتوث را چک کنید و حداقل یکبار آنرا تست کنید. 
 
قدم ششم وب کم و بلندگوها را بررسی کنید:
حتما وب کم را چک کنید شاید وب کم ها کیفیت مناسبی نداشته باشند اما بودنش از نبودش بهتر است.
شما قرار است بسیار زیاد از بلند گوهای لپ تاپ خود استفاده کنید پس حتما با پخش یک آهنگ آنرا تست کنید و با زیاد کردن صدا کیفیت و شدت صدای آن را مورد بررسی قرارا دهید.

قدم هفتم بررسی هارد دیسک و رم:
 یکی از بخش های مهمی که باید تست کنید هاردیسک و رم می‌باشد شما ‌می‌توانید با نرم افزار HD Sentinel
این کار را انجام دهید.
قبل از خرید با اطلاع پیدا کردن از مقدار رم لپ تاپ مورد نظر، چک کنید که یکی از رم ها برداشته نشده باشد یا تغییر نکرده باشد.

قدم هشتم سلامت باتری:
در درزا مدت عمر باتری ها کاسته می‌شود و در اکثر موارد نمی‌توانید خرابی باتری را به درستی تشخیص دهید با این وجود در صورتی که مشاهده کردید شارژ باتری به سرعت خالی می‌شود از فروشنده یک باتری نو درخواست کنید.

و در انتها سعی کنید در کنار خواندن این راهنما از یک متخصص نیز کمک بگیرید تا در نهایت به بهترین انتخاب منجر شود.
 
منبع : نیازمندی های شیپور
 
 
کد مطلب: 59961
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام