۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸
پیام گوگل به کاربران هواوی:

از روش‌های ناامن برای دریافت نرم‌‌افزارهای گوگل استفاده نکنید

ایتنا- گوگل در مقاله جدید خود خطاب به کاربران هواوی مدعی شده است که دستگاه‌هایی هواوی که از 19 مه 2019 به بعد ساخته‌شده‌اند به‌روزرسانی و خدمات رسمی گوگل را دریافت نخواهند کرد.
از روش‌های ناامن برای دریافت نرم‌‌افزارهای گوگل استفاده نکنید
گوگل در مقاله جدید خود خطاب به کاربران هواوی مدعی شده است که دستگاه‌هایی هواوی که از 19 مه 2019 به بعد ساخته‌شده‌اند به‌روزرسانی و خدمات رسمی گوگل را دریافت نخواهند کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gizmodo، نرم‌افزارها و خدمات گوگل ازاین‌پس به‌صورت پیش‌فرض روی تلفن‌های همراه هواوی عرضه نخواهد شد و در دسترس نخواهد بود. اگر کاربران سعی کنند که خدمات و نرم‌افزارهای گوگل را از طریق دیگری به‌غیراز گوگل پلی دانلود و استفاده کنند باید عواقب کار را در نظر بگیرند.
 
کمپانی گوگل در مقاله‌ای به نام «پاسخ به سؤالات شما در رابطه با دستگاه‌های هواوی و گوگل» این اطلاعات را منتشر کرد و در آن اعلام کرد که سؤالات زیادی را در رابطه با این خدمات گوگل روی دستگاه‌های جدید هواوی کار خواهند کرد یا خیر دریافت کرده است و بنابراین سعی داشته تا در این مقاله راهنمایی‌های لازم را ارائه کند. لازم به ذکر است دولت ایالات‌متحده در ماه مه سال میلادی گذشته گوگل و تمامی کمپانی‌های آمریکایی را به دلیل نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی از انجام تجارت با هواوی منع کرده است.
 
 
 
گوگل در این مقاله اظهار کرده است که برای ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی و به‌روزرسانی برای خدمات و نرم‌افزارهای گوگل روی دستگاه‌های هواوی عرضه‌شده تا 16 مه سال 2019 به قبل با هواوی همکاری خواهد کرد. دولت ایالات‌متحده به‌صورت موقت به گوگل اجازه داده است که در رابطه با این مدل دستگاه‌ها با هواوی همکاری کند.
 
به‌این‌ترتیب گوگل نمی‌تواند برای دستگاه‌هایی که از تاریخ 16 مه سال 2019 به بعد تولیدشده‌اند به‌روزرسانی نرم‌افزار عرضه کند. این مدل‌های جدید تائیدیه Play Protect را دریافت نکرده‌اند و به‌این‌ترتیب در برابر بدافزارها آسیب‌پذیر خواهند بود. بااین‌حال، راه‌های دیگری برای دریافت خدمات و نرم‌افزار گوگل وجود دارد و کاربران می‌توانند آن‌ها را از منابعی به‌غیراز گوگل پلی دانلود کنند. در این مقاله گوگل به کاربران پیشنهاد کرده است برای حفظ امنیت خود این کار را انجام ندهند.
 
به‌این‌ترتیب باعرضه این مقاله توسط گوگل به نظر می‌رسد که رابطه میان این دو کمپانی قصد بهتر شدن ندارد. دولت ایالات‌متحده اخیرا مدعی شده است که اسنادی دارد که نشان می‌دهد هواوی از طریق تلفن‌های همراه خود به جاسوسی می‌پردازد. علاوه بر این سه جرم جدید از قبیل توطئه برای سرقت اسرار تجاری ،توطئه برای ارتکاب کلاه‌برداری و توطئه اخاذی به این کمپانی نسبت داده شده است.
 
کد مطلب: 59955
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام