۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲

نرم‌‌افزارهای ثبت موقعیت مکانی، نیاز به کسب مجوز ویژه گوگل خواهند داشت

ایتنا- توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای اندروید به‌زودی برای دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی افراد در پس‌زمینه به تأییدیه تیم گوگل پلی نیازمند خواهند بود.
نرم‌‌افزارهای ثبت موقعیت مکانی، نیاز به کسب مجوز ویژه گوگل خواهند داشت
توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای اندروید به‌زودی برای دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی افراد در پس‌زمینه به تأییدیه تیم گوگل پلی نیازمند خواهند بود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، گوگل پلی در طی سیاست‌های جدید خود، توسعه‌دهندگان را ملزم کرده است که برای دسترسی به موقعیت مکانی کاربران از گوگل تأییدیه دریافت کنند.
در طی فرایند ارائه این تأییدیه بررسی خواهد شد که آیا دسترسی به موقعیت مکانی برای این نرم‌افزار ضروری است و آیا کاربران انتظار دارند که این نرم‌افزار در پس‌زمینه به موقعیت مکانی آنها دسترسی داشته باشد یا خیر.
 
 جالب است بدانید که تمامی نرم‌افزارها و حتی آنهایی که توسط خود گوگل ساخته‌شده‌اند نیز بر اساس این قانون جدید ارزیابی خواهند شد.
گوگل در این رابطه اعلام کرده است که: «زمانی که با توسعه‌دهندگان برای دریافت بازخورد صحبت کردیم، شمار زیادی از آنها نگرانی‌های کاربر در رابطه با قرار گرفتن اطلاعاتشان در اختیار افراد نااهل و  تمایل آنها با استفاده امن‌تر و شفاف‌تر موقعیت مکانی‌شان را درک کرده بودند.»
 
 
گفتنی است این سیاست از ماه آوریل به اجرا درخواهد آمد، اما قبل از آن، توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق Play Console مورداستفاده خود از موقعیت مکانی کاربران را به ثبت رسانده و ببینند که آیا توجیه آنها برای کسب این دسترسی تحت قوانین جدید منطقی به نظر می‌رسد یا خیر.
علاوه بر این، تا ماه اوت تمامی نرم‌افزارهای جدیدی که برای دریافت این تأییدیه ثبت‌نام کرده‌اند باید موفق به کسب آن شده باشند و تا ماه نوامبر تمامی نرم‌افزارهای موجود نیز باید این تأییدیه را دریافت کنند و در غیر این صورت از گوگل پلی حذف می‌شوند.
 
نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید شامل اندروید 11 به کاربران اجازه می‌دهند که دسترسی نرم‌افزارها به موقعیت مکانی‌شان را محدود کنند.
این فرایند بازبینی جدید با هدف کمک به کسانی ایجاد شده است که هنوز از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنند و به نسخه‌های جدید به‌روز نشده‌اند.
 
کد مطلب: 59921
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام