کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مورد عجیب دوربین گلکسی S20 اولترا!

2 اسفند 1398 ساعت 16:50

ایتنا -  ویژگی زوم قدرتمند موبایل جدید سامسونگ کارشناسان امنیت سایبری را نگران کرده است.


کارشناسان امنیت سایبری معتقدند قابلیت «اسپیس زوم» در دوربین های گلکسی S20 اولترا بسیار قدرتمند است و ممکن است برخی افراد با سواستفاده از آن از داخل خانه و محل کار شهروندان جاسوسی کنند.

ویژگی «اسپیس زوم» در موبایل‌های گلکسی S20 اولترا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به کاربران اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ بار روی منطقه ای زوم کنند و همزمان کیفیت تصویر نیز حفظ می‌شود.

سامسونگ فناوری به کار رفته در این ویژگی را فاش نکرده است. اما کارشناسان معتقدند این ویژگی ترکیبی از «زوم اوپتیک هیبریدی» و «زوم رزولوشن» باشد.

در این میان کارشناسان بیم آن دارند که برخی افراد با سواستفاده از لنزهای قدرتمند از داخل خانه شهروندان عادی تصاویر و ویدئو ثبت کنند.

یکی از کارشناسان فناوری می گوید: قابلیت زوم دوربین در موبایل گلکسی S20 اولترا بسیار بالا و البته خطرناک است. جیک مور یکی از کارشناسان امنیت سایبری در این باره می‌گوید : همیشه احتمال دارد کسی برای مقاصد خرابکارانه مانند جاسوسی از خانه یا محل کار شهروندان از فاصله دور، از قابلیت‌های این موبایل سواستفاده کند.

 سامسونگ هفته گذشته سری گلکسی S20 (شامل  گلکسی S20، گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا) را در سانفرانسیسکو آمریکا رونمایی کرد.  پشت گلکسی S20 اولترا یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۲مگاپیکسلی و لنز تله فوتو۴۸ مگاپیکسلی همراه یک حسگر عمق وجود دارد.


کد مطلب: 59901

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59901/مورد-عجیب-دوربین-گلکسی-s20-اولترا

ايتنا
  https://www.itna.ir