۰
plusresetminus
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳

بهبود حریم خصوصی کاربران در نرم‌‌افزاری که اطلاعات را با گوگل و فیس بوک به اشتراک می‌گذاشت

ایتنا- پس از افشاگری‌ها در رابطه با به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران نرم‌افزار رینگ با فیس‌بوک و گوگل، این کمپانی مدعی شده است که ازاین‌پس به کاربران خود اختیار بیشتری در رابطه با حفظ حریم خصوصی‌شان خواهد داد.
بهبود حریم خصوصی کاربران در نرم‌‌افزاری که اطلاعات را با گوگل و فیس بوک به اشتراک می‌گذاشت
پس از افشاگری‌ها در رابطه با به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران نرم‌افزار رینگ با فیس‌بوک و گوگل، این کمپانی مدعی شده است که از این‌ پس به کاربران خود اختیار بیشتری در رابطه با حفظ حریم خصوصی‌شان خواهد داد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، چند هفته قبل بنیاد حریم الکترونیک نتایج تحقیقات خود در رابطه با اطلاعاتی که نرم‌افزار رینگ با افراد سوم شخص در میان می‌گذارد را منتشر کرد.
 
اگر چه این شرکت متعلق به آمازون به دلیل پیوندهای خود با سازمان‌های اجرای قانون و امنیت حساب‌های کاربران با انتقاداتی روبرو بوده است، اما این موضوع خاص مربوط به ردیابی اطلاعات کاربران این نرم‌افزار و اشتراک‌گذاری آن با افراد سوم شخص است.
در ادامه مشخص شده است که این اطلاعات علاوه بر کمپانی‌های مشهوری مانند گوگل و فیس‌بوک با کمپانی‌های مانند MixPanel و AppsFlyer نیز به اشتراک گذاشته می‌شود.
 
 
سخنگوی این کمپانی در این رابطه اعلام کرد که کاربران به‌زودی می‌توانند "در صورت امكان" از قراردادهای به اشتراک‌گذاری اطلاعات امتناع ورزند.
هنوز مشخص نیست که این اظهارات دقیقا به چه چیز اشاره دارند اما مشخص است، که هنوز برخی از اطلاعات کاربران با افراد و کمپانی‌های سوم شخص به اشتراک گذاشته خواهد شد.
 
برنامه‌ها و خدمات به‌طور مکرر از کاربران در مورد به اشتراک‌گذاری اطلاعات در ردیاب‌های مختلف سؤال می‌کنند و دلایل نه‌چندان قانع‌ کننده‌ای برای انجام این کار ارائه می‌کنند.
اما همان‌طور که پیش‌ از این نیز شاهد آن بودیم، اطلاعات جمع‌آوری‌ شده توسط نرم‌افزارهای تلفن همراه شما می‌تواند بسیار خصوصی‌تر از آنچه تصور می‌کنید باشد و گاهی تا ردیابی موقعیت مکانی شما نیز پیش بروند.
 
 تمامی این‌ا ناقض حریم خصوصی کاربران است و مطمئناً با واکنش‌های تندی از جانب آنها مواجه خواهد شد.
نرم‌افزار رینگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و باید هر چه سریع‌تر در رابطه با اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و دریافت‌ کننده این اطلاعات شفاف‌سازی کند.
 
کد مطلب: 59892
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام