۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰

اعتراف تیم کوک به ضرر هنگفت اپل تحت تاثیر کرونا

ایتنا- ویروس کرونا برای بسیاری از افراد یک مورد بسیار مهم در برتری تجاری آمریکا در جنگ اقتصادی با چین معرفی شده بود ولی به نظر می‌رسد که این ویروس بر روی اقتصاد شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز تاثیر منفی گذاشته است.
اعتراف تیم کوک به ضرر هنگفت اپل تحت تاثیر کرونا
ویروس کرونا برای بسیاری از افراد یک مورد بسیار مهم در برتری تجاری آمریکا در جنگ اقتصادی با چین معرفی شده بود ولی به نظر می‌رسد که این ویروس بر روی اقتصاد شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز تاثیر منفی گذاشته است.
 
به‌ گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، یکی از بزرگ‌ترین نام‌هایی که در اقتصاد آمریکا به واسطه ویروس کرونا با کاهش درآمد روبرو شده است، شرکت اپل است.
 
این افت فروش و کاهش درآمد در ابتدا به عنوان شایعاتی غیرقابل اتکا مطرح می‌شدند ولی سرانجام تیم کوک به عنوان مدیر ارشد اجرایی اپل بر روی این شایعات مهر واقعیت زده و اعلام کرد که این شرکت واقعا از این ویروس آسیب دیده است.
 
 ویروس کرونا و اپل
 
در حقیقت بسیاری از تامین‌کنندگان قطعات آیفون و سایر محصولات اپل در کشور چین یا آسیای شرقی حضور دارند و عدم امکان مراوده با آن‌ها موجب ایجاد شرایطی دشوار برای ادامه تولید با حجم سابق شده است.
 
از سوی دیگر فروشگاه‌های اپل در شرق آسیا نیز با کاهش چشمگیر فعالیت روبرو شده‌اند که این موضوع به صورت مستقیم بر روی آمار فروش این کمپانی آمریکایی تاثیر منفی گذاشته است.
 
تیم کوک در این باره گفته است که شرکت اپل از این موضوع آگاه است و در حال تلاش برای کاهش آسیب و جبران پیش بینی کاهش تولید و ضرر ناشی از آن است.
 
گفته می‌شود که مشکلات پیش آمده موجب شده است که این شرکت دو هفته از برنامه تولید خود عقب بیفتد و به همین دلیل نیز برای مثال 45 میلیون جفت ایرپاد در وضعیت نامشخص قرار داشته و تولید آن‌ها در ابری از ابهام جای خوش کرده است.
 
کد مطلب: 59886
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام