۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۲

اتحادیه اروپا علیه انحصارطلبی کوالکام

ایتنا- اتحادیه اروپا که سابقه درخشانی در مبارزه با انحصارطلبی شرکت‌های فناوری در این قاره دارد به تازگی به سراغ شرکت کوالکام رفته و قصد دارد تا بازاری که این شرکت در آن فعال است را نیز رقابتی‌تر کند.
اتحادیه اروپا علیه انحصارطلبی کوالکام
اتحادیه اروپا که سابقه درخشانی در مبارزه با انحصارطلبی شرکت‌های فناوری در این قاره دارد، به تازگی به سراغ شرکت کوالکام رفته و قصد دارد تا بازاری که این شرکت در آن فعال است را نیز رقابتی‌تر کند.
 
به‌ گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، در حقیقت اطلاعات منتشر شده نشان دهنده این هستند که این شرکت در زمینه تولید و توزیع تراشه‌های ارتباط بی‌سیم بر خلاف قوانین این اتحادیه عمل کرده است.
 
این شرکت در تولید و ارائه تراشه‌های ارتباط بی‌سیم بر پایه فناوری اینترنت همراه 5G  اقدام  به ارائه رویکردی داشته است که موجب می‌شود فضای رقابت برای شرکت‌های کوچک‌تر بسیار دشوار شود، و این امر به‌صورت مستقیم با قوانین ضد انحصارطلبی اروپا در تضاد اشت.
 
 
شایان ذکر است که پیش از این نیز اتحادیه اروپا در زمینه‌های دیگر، شرکت کوالکام را به عدم رعایت عدالت در بازار رقابت متهم کرده بود و این شرکت در موارد قبلی با جرایمی نسبتا سنگین در قاره سبز روبرو شده بود، ولی این پرونده جدید ممکن است تبعات بزرگ‌تری را برای این غول سخت‌افزاری به همراه داشته باشد.
 
در حقیقت این اتحادیه ممکن است جریمه‌ای برابر با 10 درصد از کل درآمد سالانه این شرکت در اروپا را برای کوالکام در نظر بگیرد که این موضوع برای هر شرکتی بسیار عظیم خواهد بود.
 
تحقیقات در این زمینه از تاریخ سوم دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و نخستین عکس‌العمل کوالکام در این باره نیز اعلام عدم انجام هر گونه تخطی از قوانین مربوطه بوده است.
باید دید که نتیجه این پرونده چه خواهد شد. شایان ذکر است که آخرین بار کوالکام مجبور به پرداخت غرامتی نزدیک به 250 میلیون یورو شده بود.
 
کد مطلب: 59877
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام