کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأخیر در پرتاب بسته بعدی ماهواره‌های استارلینک

30 بهمن 1398 ساعت 15:36

ایتنا - به دلیل بروز مشکل در دریچه موشک، پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک که قرار است پوشش اینترنت ماهواره‌ای ارائه دهد با تأخیر روبرو شده است.


به دلیل بروز مشکل در دریچه موشک، پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک با تأخیر روبرو شده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Space، شرکت اسپیس اکس پرتاب بسته بعدی ماهواره‌های استارلینک خود را به دلیل مشکلی که در یک قطعه در سوپاپ مرحله دوم موشک پیدا شده، به تعویق انداخت و گفته می‌شود این پرتاب با چند روز تأخیر صورت خواهد گرفت.

این شرکت پرواز فضایی که در کالیفرنیا واقع شده، قرار بود روز گذشته تعداد ۶۰ ماهواره اینترنتی خود را در موشکی که قبلاً هم مورد استفاده قرار گرفته بود، یعنی فالکون ۹ به فضا پرتاب کند.
اما مشکلی که این موشک پیدا کرده، موجب شد تا اسپیس اکس پرتاب خود را برای چند روز به تعویق بیندازد.

نمایندگان اسپیس اکس در توییتر نوشتند: «گروه ما در حال بررسی دقیق‌ یک قطعه در دریچهٔ مرحلهٔ دوم است. ما پرتاب را به زودی انجام خواهیم داد.»
پیش‌تر نیز شرایط نامساعد آب‌وهوا در منطقه ریکاوری پرتاب را به آخر هفته سوق داده بود و باعث شد اسپیس اکس با کمی تأخیر و در روز ۱۴ فوریه پرتاب خود را انجام داد.
 


گفتنی است موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ که مسئولیت پرتاب این مأموریت استالینک را نیز برعهده خواهد داشت، تاکنون سه بار پرواز کرده است. پیش از این، در ماه‌های مه و ژوئیه ۲۰۱۹، فالکون ۹ دو مأموریت تجاری نیز برای ارسال ملزومات انجام داده بود و در ماه دسامبر نیز ماهواره ارتباطی عظیمی را حمل کرده بود.

انتظار می‌رود پس از پرتاب موفقیت‌آمیز این محموله، اولین مرحلهٔ موشک روی سکوی فرود هواپیمای بدون سرنشین واقع در اقیانوس اطلس فرود بیاید.

همچنین گفته می‌شود که اسپیس اکس در تلاش است تا در بخش ریکاوری و به منظور کاهش مقاومت هوا، از مخروط دماغه‌ای خاص خود بهره بگیرد.
کارشناسان این شرکت می‌گویند برخی از این قطعات ویژه همچون payload fairing تا ۳ میلیون دلار قیمت دارند و اگر بتوانند از قطعات موجود بهره ببرند، تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.
 


کد مطلب: 59875

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59875/تأخیر-پرتاب-بسته-بعدی-ماهواره-های-استارلینک

ايتنا
  https://www.itna.ir