۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۳

روی امنیت ویندوز حساب کنیم یا مک؟

ایتنا - کارشناسان امنیتی به تازگی عنوان کرده‌اند که احتمال آلوده شدن سیستم عامل مک‌اواس به بدافزارهای تبلیغاتی دو برابر سیستم‌عامل ویندوز است.
روی امنیت ویندوز حساب کنیم یا مک؟


نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که احتمال آلوده شدن رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک‌اواس اپل به انواع بدافزارها علی‌الخصوص بدافزارهای تبلیغاتی دو برابر بیشتر از رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، خطرات و تهدیدات رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک.او.اس در سال‌های اخیر به شدت رو به افزایش بوده و روندی رو به رشد و صعودی را در پیش گرفته است به گونه‌ای که از تهدیدات رایانه‌های ویندوزی سبقت گرفته‌اند و بیشتر از آنها میزبان شیوع و تکثیر بدافزارهای خطرناک بوده‌اند.

کاربران در سال‌های گذشته بر این باورند بودند که رایانه‌های توسعه داده شده توسط اپل در برابر نفوذ هکرها، بدافزارها و تهدیدات امنیتی نفوذناپذیر هستند اما حالا به نظر می رسد که باید بیشتر از سایر کاربران نگران به خطر افتادن اطلاعات و حریم خصوصی خود و همچنین نفوذ هکرها و مجرمان سایبری باشند.

این کارشناسان در تحقیقات جدید خود اعلام کرده اند که رایانه‌های ویندوزی امروزی به خصوص نسخه های جدید این سیستم عامل از رایانه‌های مبتنی بر macOS نیز امنیت بالاتری دارند و کاربران آنها می توانند با خیال راحت به استفاده از آنها بپردازند.

با توجه به روند صعودی حملات سایبری و بدافزاری در جهان، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان قادر نیستند حملات سایبری و بدافزاری و نفوذ هکرها را زودتر از وقوع تشخیص داده و پیش‌بینی کنند؛ بدین ترتیب از بروز آسیب‌های سایبری و اینترنتی که به سرقت حجم زیادی از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران منجر می‌شود، جلوگیری به عمل بیاورند.

در چند سال گذشته باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت های مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است.
کد مطلب: 59869
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام