کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بحران در صنعت بازی‌سازی آمریکا بدلیل سخت‌گیری در صدور ویزا برای برنامه‌نویسان

3 اسفند 1398 ساعت 14:25

ایتنا- به‌تازگی دنیای بازی‌های کامپیوتری در بخش تولید بازی با یک بحران عجیب روبرو شده است و این بحران در کشور آمریکا و به علت شکل گرفتن ساختار دشوار ارائه ویزا به برنامه‌نویسان است.


به‌تازگی دنیای بازی‌های کامپیوتری در بخش تولید بازی با یک بحران عجیب روبرو شده است و این بحران در کشور آمریکا و به علت شکل گرفتن ساختار دشوار ارائه ویزا به برنامه‌نویسان است.
 
به‌ گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، سازمان بین‌المللی توسعه‌دهندگان بازی کامپیوتری به‌تازگی اعلام کرده است که با مشکلات بزرگی روبرو شده است که علت اصلی این موضوع، قوانین بسیار دشوار اخذ ویزای آمریکا است.
 
در حقیقت این سازمان که با نام کوتاه IGDA  شناخته می‌شود، در هر سال به سراغ ارائه یک بورسیه خاص به بهترین بازی‌سازان جهان می‌دهد و با توجه به قرار گرفتن این مرکز در سان فرانسیسکوی آمریکا، ارائه این بورسیه نیاز به ویزای ورود به آمریکا دارد.

 
 
با این تفاسیر باید گفت که شرایط پیش آمده موجب می‌شود که صنایع بازی‌های کامپیوتری در آمریکا با مشکلی بزرگ روبرو شود، و البته این مشکل تنها به آمریکا منتهی نخواهد بود.
 
در حقیقت مشکل اصلی مربوط به این است که آمریکا متمول‌ترین کشور در زمینه ساخت بازی کامپیوتری است و عدم رسیدن آن سرمایه به بازی‌سازان مستعد موجب می‌شود که این صنایع با مشکلاتی بزرگ روبرو شود.
نمونه بارز این مشکلات، آنام ساجد و بسام ضیا هستند که دو خانم بازی‌ساز جوان اهل پاکستان هستند، ولی اجازه ورود به آمریکا و کار کردن با بزرگان این صنایع را نخواهند داشت.
 
با این وجود بعید به نظر می‌رسد که دولت آمریکا اهمیتی به این موضوع بدهد و به همین دلیل نیز در کوتاه مدت شاهد افت صنایع بازی‌سازی خواهیم بود، ولی در نهایت استودیوهای اروپایی کوچک‌تر می‌توانند نیرومندتر شده و در نتیجه نیز استودیوهای آمریکایی با افول روبرو شوند.
 


کد مطلب: 59864

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59864/بحران-صنعت-بازی-سازی-آمریکا-بدلیل-سخت-گیری-صدور-ویزا-برنامه-نویسان

ايتنا
  https://www.itna.ir