۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰

هوش مصنوعی به کمک ویکی‌پدیا می‌آید

ایتنا - به منظور به روزرسانی مرتب مطالب منتشر شده در ویکی پدیا قرار است از یک سیستم هوش مصنوعی استفاده شود که می‌تواند محتوای قدیمی را به طور خودکار شناسایی کرده و تغییر دهد.
هوش مصنوعی به کمک ویکی‌پدیا می‌آید

ویکی‌پدیا محبوب‌ترین دایره المعارف آنلاین دنیا است ولی برخی مقالات آن به‌طور مرتب به روز نمی‌شوند. برای حل این مشکل هوش مصنوعی به کمک آمده است.

در حال حاضر نیز از ربات‌ها برای بهینه سازی مطالب ویکی پدیا استفاده می‌شود. اما این کار محدود به روزرسانی قالب‌های کلی و نیز مقابله با خرابکاری‌های اینترنتی است.

پژوهشگران دانشگاه ام آی تی سیستم هوش مصنوعی تازه‌ای ابداع کرده‌اند که با بررسی مقالات سایت ویکی پدیا اطلاعات قدیمی را شناسایی کرده و بدون دخالت انسان اطلاعات تازه را جایگزین می‌کند. نحوه نگارش و ویرایش اطلاعات از طریق سیستم یادشده شباهت زیادی با عملکرد انسان دارد و پاراگراف بندی آن نیز با هوشمندی زیادی صورت می‌گیرد.

برنامه یادشده قبل از جایگزینی جملات جدید، ابتدا جملات قدیمی را بررسی می‌کند تا به روزرسانی بر طبق جمله بندی‌های قدیمی و بر مبنای همان حال و هوا صورت بگیرد. سیستم یادشده همچنین تناقض‌های احتمالی در جملات را شناسایی و حذف می‌کند.

این سیستم هوش مصنوعی هنوز برای استفاده عمومی آماده نیست و دقت آن در حوزه دستور زبان ۳.۸۵ از ۵ است. لذا هنوز باید برای ارتقای آن تلاش‌های بیشتری انجام شود.
کد مطلب: 59846
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام