کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه 27 میلیون دلاری اپل به خاطر کند کردن آیفون

سايت خبری ايتنا , 23 بهمن 1398 ساعت 8:39

ایتنا- ظاهرا تبعات رفتار ناشایست اپل و کند ساختن عملکرد دستگاه‌های سری آیفون توسط این شرکت هنوز ادامه دارد زیرا به تازگی کشور فرانسه نیز بابت این موضوع، این شرکت آمریکایی را جریمه کرده است.


ظاهرا تبعات رفتار ناشایست اپل و کند ساختن عملکرد دستگاه‌های سری آیفون توسط این شرکت هنوز ادامه دارد زیرا به تازگی کشور فرانسه نیز بابت این موضوع، این شرکت آمریکایی را جریمه کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل Engadget، دولت فرانسه تصمیم بر این گرفته است که خسارت وارده به کاربران اپل را در قالب یک جریمه برای این شرکت در نظر بگیرد که جریمه یاد شده رقم 27 میلیون دلار است.
 
نکته مهم این است که اپل مجبور به اطاعت از این موضوع است زیرا در صورت عدم تبعیت از این حکم، نه تنها در بازار فرانسه بلکه در تمام بازار اروپا با مشکل روبرو خواهد شد و به این ترتیب بخش بزرگی از فروش خود را از دست خواهد داد.
 
بنا بر اعلام رسمی مقامات دولت فرانسه قرار است تا این شرکت به زودی به صورت اجباری اطلاعیه‌ای مربوط به این جریمه را در وب‌سایت رسمی خودش در کشور فرانسه منتشر کند تا همگان از این موضوع آگاه شوند.
 

 جریمه 27 میلیون دلاری اپل به خاطر کند کردن آیفون
 
رقم دقیق این جریمه برابر با 25 میلیون یورو است که در تبدیل نرخ روز به رقم مورد استفاده توسط اپل یعنی دلار، 27 میلیون و 300 هزار دلار خواهد بود.
 
شایان ذکر است که اپل در سال 2017 با رسوایی بزرگی روبرو شد و مشخص شد که به صورت عمدی نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون را کند می‌کند تا کاربران را مجبور به مهاجرت به نسخه‌های جدیدتر کند و این اقدام فرانسه تنها اقدام حقوقی صورت گرفته علیه این غول آمریکایی نبوده است و این شرکت در طول دو سال اخیر مجبور به پرداخت خسارت‌هایی دیگر نیز شده است.
 
باید دید که رویکرد اپل نسبت به این موضوع چه خواهد بود و تبعات این اشتباه تجاری در سال 2017 تا چه زمانی برای این کمپانی هزینه در بر خواهد داشت. شایان ذکر است که اپل به خاطر انتشار ویروس کرونا نیز با ضررهای مالی روبرو شده است و این خسارت 27 میلیون دلاری نیز می‌تواند مشکلات این شرکت را بیشتر کند.


کد مطلب: 59801

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59801/جریمه-27-میلیون-دلاری-اپل-خاطر-کند-کردن-آیفون

ايتنا
  https://www.itna.ir