۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱

رای‌دهی با موبایل برای معلولین ایالت ویرجینیا

ایتنا - فرماندار ایالت ویرجینیای غربی قصد دارد لایحه‌ای امضا کند که به موجب آن افراد معلول می‌توانند به طور آنلاین و با استفاده از یک اپلیکیشن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شرکت کنند.
رای‌دهی با موبایل برای معلولین ایالت ویرجینیا


مقامات ایالتی در آمریکا گزینه رای‌دهی با موبایل را برای رای دهندگان فراهم می‌کنند. در همین راستا  فرماندار ایالت ویرجینیای غربی تصمیم دارد لایحه ای را امضا کند که به موجب آن افراد معلول می‌توانند به طور آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کنند و رای دهند.

به گزارش ایتنا از مهر،  ویرجینیای غربی نخستین ایالتی است که این گزینه را فراهم می کند. هرچند جزئیات لایحه هنوز مشخص نیست اما مک وارنر یکی از وزرای این ایالت اعلام کرده احتمالا اپلیکیشن موبایل Voatz  قابلیت رای دهی آنلاین را برای افراد فراهم می‌کند. قبلا سربازان نیروی دریایی آمریکا با کمک این اپلیکیشن در سراسر جهان امکان رای دادن یافتند.

با این وجود نگرانی‌های امنیتی درباره استفاده از اپلیکیشن مذکور وجود دارد. هر چند به گفته وارنر Voatz در انتخابات میان دوره ۲۰۱۸ میلادی عملکرد خوبی داشت اما محققان امنیتی درباره استفاده از آن یا اپلیکیشن‌های رای‌دهی دیگر هشدار داده‌اند.

برخی کارشناسان معتقدند وب سرور و بلاکچین این اپلیکیشن  کاملا ایمن نبوده‌اند. همچنین تلاشی برای هک سیستم رای دهی موبایل در سال ۲۰۱۸ ثبت شده که البته مشخص نیست موفقیت آمیز بوده یا خیر.

 وارنر توضیح داده هرچند در این تصمیم عامل ریسک نیز محاسبه شده است. 
کد مطلب: 59762
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام