۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰

افشای قانون شکنی تعداد زیادی از شرکت‌ها در استفاده از موقعیت مکانی کاربران

ایتنا- گزارش کمیسیون ارتباطات فدرال حاکی از آن است که حداقل یکی از اپراتورهای آمریکایی تلفن همراه با نقض قانون فدرال موقعیت مکانی همزمان کاربران را افشا کرده است.
افشای قانون شکنی تعداد زیادی از شرکت‌ها در استفاده از موقعیت مکانی کاربران
گزارش کمیسیون ارتباطات فدرال حاکی از آن است که حداقل یکی از اپراتورهای آمریکایی تلفن همراه با نقض قانون فدرال موقعیت مکانی همزمان کاربران را افشا کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، آجیت پای به‌عنوان رییس کمیسیون ارتباطات فدرال در نامه‌ای به چند عضو کنگره اعلام کرد که دفتر اجرایی این کمیسیون بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیده است که اطلاعات موقعیت مکانی کاربران توسط کمپانی‌های تلفن همراه فاش شده است و آن‌ها باید با مطابق با جرم انجام گرفته جریمه شوند.
 
نشانه‌ها حاکی از آن بودند که اطلاعات موقعیت مکانی افراد توسط اپراتورهای تلفن همراه به افراد سوم شخص فروخته می‌شود و کمیسیون ارتباطات فدرال نیز از تاریخ 18 ماه مه به بررسی این ادعاها پرداخت. این داده‌ها می‌تواند موارد استفاده متعددی مانند تعیین موقعیت یک تلفن همراه گم‌شده با دریافت کمک‌های اضطراری در طی سفر داشته باشد اما از طرفی اپراتورها می‌توانند این اطلاعات را با اهداف دیگری به کمپانی‌های سوم شخص بفروشند.

 
 
 
ران وایدن به‌عنوان سناتور ایالات‌متحده در این رابطه اعلام کرد که:« نگرش سهل‌انگارانه نسبت به امنیت و حفظ حریم خصوصی آمریکایی‌ها از سوی شرکت‌های مخابراتی و واسطه‌های بی‌سیم، هر آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.» یک ماه بعدازاین اطلاعیه برخی از اپراتورها اعلام کردند که رابطه‌شان را با کمپانی‌های خواهان موقعیت مکانی افراد قطع خواهند کرد اما به‌تازگی مشخص شده است که این عمل همچنان ادامه دارد.
 
قانون‌گذاران ایالات‌متحده در ژانویه سال 2019 دوباره به کمیسیون ارتباطات فدرال برای افشای کمپانی‌های فروشنده اطلاعات موقعیت مکانی افراد فشار آوردند. پای در طی نامه‌ای اظهار کرد که:« کمیسیون ارتباطات فدرال به اعمال قوانین متعهد است.» او در طی روزهای آتی با دیگر  اعضای کمیسیون ارتباطات فدرال مشورت خواهد کرد و نتیجه نهایی را در این رابطه اعلام می‌کند.

 
کد مطلب: 59746
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام