۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹

اپل و آمازون تنها نام‌های درخشان در آشفته بازار افت چشمگیر آمار فروش جهانی تبلت‌ها

ایتنا- آمار سال 2019 از بازار تبلت‌ها حاکی از آن است که برخلاف روند نزولی فروش این دستگاه‌ها کمپانی‌های اپل و آمازون در این بازار بسیار موفق عمل کرده‌اند.
اپل و آمازون تنها نام‌های درخشان در آشفته بازار افت چشمگیر آمار فروش جهانی تبلت‌ها
آمار سال 2019 از بازار تبلت‌ها حاکی از آن است که برخلاف روند نزولی فروش این دستگاه‌ها کمپانی‌های اپل و آمازون در این بازار بسیار موفق عمل کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی  ٍEngadget، بازار تبلت‌ها در سال 2019 میلادی با تحولات زیادی روبرو بود و تحلیلگران این بازار تخمین زده‌اند که عرضه تبلت‌ها در سال 2019 در مقایسه با یک سال قبل به میزان 1.5 درصد کاهش داشته است و برخی از برندها هم در این زمینه نقش اساسی داشته‌اند.
 
با این‌ حال، تنها نقاط قوت بازار تبلت‌ها در این بازه زمانی کمپانی‌های اپل و آمازون بوده‌اند و سهم بازار آنها به ترتیب به 34.6 و 9 درصد افزایش یافته است.
حتی سازندگان دیگری مانند سامسونگ، هواوی و لنوو نیز در این بازه زمانی مجبور به کاهش تولید و فروش تبلت‌ها بوده‌اند. 
 

محققان هنوز توضیح نداده‌اند که چرا دنیای تبلت‌ها در دوره زمانی یک‌ساله تا این حد منقبض شده است، اما آمار به‌ دست‌ آمده از سه‌ماهه پایانی سال 2019 سرنخ‌های زیادی را در این رابطه به دست داد.
اپل در این سال در به‌روزرسانی تبلت‌های خود بسیار فعال عمل کرده است و مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر مانند آیپد 10 اینچی با در اختیار داشتن 65 درصد از آمار فروش اپل محبوبیت زیادی پیدا کردند.
 
از طرف دیگر، آمار فروش تبلت‌های آمازون در ایالات‌ متحده کاهش بسیار زیادی داشته است اما تبلت‌های خوش قیمت آمازون فایر با تخفیف‌های جمعه سیاه شرایط  را به نفع این کمپانی تغییر داد.
با این‌ حال، سرنوشت متفاوتی برای رقبای این دو کمپانی رقم خورد. گلکسی تب اس 6 سامسونگ اگرچه با فروش مناسبی روبرو شد اما این آمار برای موفقیت سامسونگ در این بزار کافی نبود.
هواوی و لنوو نیز در خانه خود بسیار موفقی عمل کردند اما در خارج از خانه شرایط متفاوتی در انتظارشان بود.
 
بازار روبه‌زوال تبلت‌ها حداقل برخی از این کمپانی‌ها را در شرایط بسیار سختی قرار می‌دهد چرا که پاسخ‌های واضحی برای آنها وجود ندارد.
سامسونگ هنوز نمی‌داند که باید تمرکز خود را روی تبلت‌های میان رده بگذارد یا بهتر است به ساخت تبلت‌های رده‌بالا روی بیاورد و همین امر برای هواوی و لنوو نیز تکرار می‌شود.
از طرفی حاکمیت اپل و آمازون در این بازار موجب شده است که راه را برای ورود تمامی رقبا بسته بدانیم.
 
کد مطلب: 59745
برچسب ها: اپل آمازون تبلت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام