۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰

حمله باج‌افزاری گسترده به سیاستمداران آمریکا

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که موتور جستجوی پخش تلویزیونی مورداستفاده توسط کمپین‌های سیاسی برای نظارت بر مخالفان و پیگیری تبلیغات هک شده است.
حمله باج‌افزاری گسترده به سیاستمداران آمریکا
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که موتور جستجوی پخش تلویزیونی مورداستفاده توسط کمپین‌های سیاسی برای نظارت بر مخالفان و پیگیری تبلیغات هک شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، موتور جستجوی پخش تلویزیونی که تیوی آیز (TVEyes) نام دارد در توییتی نوشته است که سرور اصلی و ایستگاه‌های کاری مهندسی این بخش هدف یک حمله باج افزاری قرارگرفته و از سرویس خارج شدند.
 
دوید ایوز به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی تیوی آیز بعد از این حمله باج افزاری اعلام کرد که با استفاده از پشتیبان‌های این کمپانی توانسته است تا سرورها را مجدداً راه‌اندازی کند و به نظر نمی‌رسد که این حمله به‌منظور دزدی اطلاعات کاندیداهای سیاسی انجام شده باشد. بااین‌حال او میزان باج تعیین‌شده و نوع این حمله را مشخص نکرد.
 
 حمله باج‌افزاری گسترده به سیاستمداران آمریکا
 
حملات باج‌افزاری زمانی اتفاق می‌افتد که هکرها بدافزاری را نصب می‌کنند که فایل‌ها را رمزگذاری می‌کند و همین امر موجب می‌شود که افراد تا زمانی که هزینه رمزگشایی را پرداخت نکنند از دستگاه خود به دور باشند. این نوع از حملات خسارت‌های زیان باری را در سال 2019 میلادی ایجاد کرده است و کسب‌وکارها از طریق آن‌ها آسیب‌های زیادی دیده‌اند.
 
تیوی آیز تنها یکی از قربانیان جدید باج‌افزارها است اما حمله به آن نگرانی‌های زیادی را پی داشته است چرا که بسیاری از کمپین‌های سیاسی مشتری این کمپانی بوده‌اند. این سرویس همچنین توسط کمپانی‌های Airbnb، Grubhub و سازمان‌هایی مانند سازمان  ملل مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
ازآنجایی‌که تنها 10 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا زمان باقی است، مقامات دولتی و کمپین‌های سیاسی بالاترین هشدارها را در رابطه با حملات سایبری دریافت کرده‌اند و البته هر کمپین ریاست جمهوری عالی‌رتبه‌ای هم از تیوی آیز استفاده می‌کند. به‌این‌ترتیب حملات سایبری ممکن است با اهداف بسیار متفاوت و گسترده‌ای به این سیستم‌های ارتباطی آسیب وارد کنند و متخصصان باید برای داشتن انتخاباتی سالم به این بخش توجه ویژه داشته باشند.
 
کد مطلب: 59728
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام