۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵

شناسایی حرکات چشم، مرحله بعدی پیشرفت واقعیت مجازی

ایتنا- به نظر می‌رسد که واقعیت مجازی در طی سال گذشته تحول زیادی داشته است و از کامپیوترها به سمت هدست‌های واقعیت افزوده رفته است.
شناسایی حرکات چشم، مرحله بعدی پیشرفت واقعیت مجازی
به نظر می‌رسد که واقعیت مجازی در طی سال گذشته تحول زیادی داشته است و از کامپیوترها به سمت هدست‌های واقعیت افزوده رفته است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی سوئدی توبی برای سال‌ها در پی آن بوده است که سخت‌افزار ردیاب چشم خود را در شماری از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جا بدهد.
گفتنی است اچ تی سی وایو پرو آی که در سال گذشته رونمایی شد اولین هدست واقعیت افزوده‌ای بود که از فناوری ردیاب چشم توبی استفاده می‌کرد، ولی طراحی آن با هدف کسب‌وکارها انجام شده بود و قیمت زیادی داشت.
 
با این‌ حال، هدست جدیدی به نام پیکو نئو 2 آی اولین هدست واقعیت مجازی مجهز به ردیاب چشم کوچک مقیاسی است که از فناوری کوالکام و تراشه اسنپ دراگون 845 کوالکام به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کند.
علاوه بر این، قابلیت‌های گرافیکی این هدست در مقایسه با اوکولوس کوئست معروف بیشتر است.
 
 
گزارش‌های به‌ دست‌ آمده از توبی حاکی از آن است که ردیاب چشم یکی از اجزای اصلی پیشرفت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است، اما هنوز به حد کافی رایج نشده است.
هنریک اسکیلسون به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی توبی اعلام کرد که: «ما با شمار زیادی از تولیدکنندگان روی گنجاندن ردیاب چشم در سیسم‌ها کار می‌کنیم. اولین دستگاه‌ها در سال 2019 عرضه شدند و 2020 دستگاه‌های بیشتری نیز عرضه خواهند شد.»
 
ردیاب چشم فناوری بسیار مفیدی است. هرچه چشم کاربر به آن نگاه کند در این سیستم ثبت می‌شود، به‌ این‌ ترتیب، ارائه محتوای واقعیت مجازی یا افزوده مرتبط‌تر بسیار راحت‌تر خواهد بود.
علاوه بر این، ترکیب ردیاب چشم و ردیاب دست می‌تواند به خلاقیت‌های بسیار زیادی در این زمینه منجر شود.  
 
علاوه بر این، استفاده از ردیاب چشم یک دلیل عملی بسیار بزرگ دارد و آن هم این است که پردازش گرافیکی را تنها به چشم شما محدود کرده و از این طریق تجربه ایجاد می‌کند که با نمونه‌های فعلی شباهت زیادی دارد، اما از پردازنده بسیار کمتر کار می‌کشد.
این به معنای آن است که تنها بخش‌هایی از تصویر که به آن نگاه می‌کنید بالاترین رزولوشن و کیفیت تصویر را دریافت خواهند کرد و پایین آمدن کیفیت سایر جزئیات حاشیه‌ای که به آنها به‌صورت مستقیم نگاه نمی‌کنید می‌تواند فشار پردازنده گرافیکی را تا حد زیادی کاهش بدهد.
 
هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی به هدست‌های واقعیت افزوده خانگی وارد خواهد شد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. با این‌ حال آن زمان دور نیست و به‌زودی می‌توان شاهد تحولی در زمینهٔ فناوری بود.
 
کد مطلب: 59726
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام