کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با تبلیغات در گوگل بیشتر آشنا شویم

12 بهمن 1398 ساعت 14:07

گوگل ادوردز یا تبلیغ گوگل یکی از سرویس های ارائه شده توسط گوگل است که این امکان را فراهم می آورد که با پرداخت هزینه، سایت شما در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده شود.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



به زبان ساده گوگل ادوردز یا تبلیغ گوگل یکی از سرویس های ارائه شده توسط گوگل است که این امکان را فراهم می آورد که با پرداخت هزینه، سایت شما در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده شود.
هدف اصلی این سرویس کمک به بازاریابی محصولات شما از طریق موتور جستجوی گوگل است. با استفاده از این سرویس، متن تبلیغ شما برای جستجوهای مرتبط با محصول شما به نمایش در می آید. در این روش شما کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این سرویس وارد می کنید تا تبلیغ شما برای کسانی که این عبارات یا کلمات کلیدی را جستجو می کنند به نمایش درآید.

ایجاد اکانت در گوگل ادوردز رایگان است. شما حتی برای نمایش تبلیغ مد نظرتان هم هزینه ای پرداخت نمی کنید، بلکه تنها به ازای هر کلیک ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود. این سرویس در واقع یک سیستم پرداخت به ازای هرکلیک (Pay per click) است و این بدان معناست که شما تنها زمانی هزینه را پرداخت می کنید که کاربری بر روی تبلیغ شما کلیک کرده باشد. هزینه کلیک ها به ازای هر کلمه کلیدی وابسته به نوع کسب و کار شما متفاوت خواهد بود. و عامل تعیین کننده در میزان این هزینه پیشنهادهای سایر رقبای کاری شما در این عرصه خواهد بود.
به بیان دیگر هر چقدر سود حاصل از ترغیب کاربرانی که کلمات کلیدی مورد نظر را مورد جستجو قرار داده اند از کلیک بر روی تبلیغات بیشتر باشد، هزینه بالاتر خواهد رفت. بنابراین شما برای برد در این مزایده باید رقم پیشنهادی بالاتری را ارائه نمایید.

این تبلیغ ها به طور معمول در بالا یا پایین صفحه نمایش نتایج جستجو قرار می گیرند و شما قادر خواهید بود بر اساس شرایط مزایده خود، جایگاه تبلیغ خود را مشخص کنید. بر طبق آمار بیشتر کاربران بقیه صفحات نتایج جستجو را بررسی نمی کنند، بنابراین هر چقدر تبلیغ شما در جایگاه بالاتری قرار گرفته باشد، امکان کلیک شدن روی آن توسط کاربران بالاتر می رود.
در نظر داشته باشید که اکثر کاربران به کلیک بر روی تبلیغات شما واقف هستند. اینها کاربران هدفمندتری نسبت به سایر کابرانی هستند که گذری و بدون لینک تبلیغ به سایت شما وارد شده اند. آنها مشتریان بالقوه محصولات شما هستند.

نکته حائز اهمیت در این نوع تبلیغ این است که تبلیغات در گوگل ادوردز باید به درستی راه‌اندازی و مدیریت شود، کلمات کلیدی باید درست و به جا انتخاب شوند، هزینه درست و مناسبی به ازای هر کلمه تنظیم شود، تبلیغات باید به صورت جذاب و هدفمند درج شوند، کاربران به صفحات مناسب و صحیحی از سایت رهنمون شوند و نهایتا اینکه ساختار سایت باید به نحوی جذاب و صحیح، با اطلاعات مناسب و مرتبط با جستجوی کاربر در اختیار او قرار گیرد. در غیر این صورت استفاده از این سرویس حاصلی جز به هدر دادن هزینه نخواهد داشت.
 

راه‌اندازی کمپین گوگل ادوردز


اگر در گوگل ادوردز اکانت داشته باشید، به سادگی میتوانید با ورود به ads.google.com وارد قسمت campaigns شده و اقدام به ایجاد یک کمپین جدید کنید. در فرایند ساخت کمپین شما باید نوع آن را تعیین کنید، هدف از ساخت آن را مشخص نمایید، یک نام برای آن تعیین کنید، کشور، یا کشورهای مورد نظر خود برای نمایش این کمپین را مشخص نمایید(به دلیل وجود تحریم ها برای ایران، باید از گزینه All Countries and Territories استفاده نمایید)، زبان یا زبان های مورد نظر خود را انتخاب نمایید، هزینه ای که مایل هستید به صورت روزانه برای این کمپین صرف کنید را تعریف نمایید، استراتژی bidding خود را انتخاب کنید (جلوتر در مورد این استراتژی توضیح داده شده است.)، و در نهایت تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید.
در این لحظه کمپین مورد نظر شما ساخته شده است.

پس از ساخت کمپین، باید در داخل آن یک ادگروپ ایجاد کنید. برای این کار ابتدا باید یک نام برای آن تعریف کنید، و بعد از آن یک مبلغ پیش فرض را به عنوان DefaultBid تعریف نمایید. این مبلغ به جهت آن تعیین می شود که اگر قیمت اختصاصی برای کلمات کلیدی خود تعریف نکردید، این مبلغ ملاک سنجش قرار گیرد. پس از این مرحله شما باید در بخش کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مد نظر خود را به صورت هر سطر، یک کلمه وارد نمایید.

در این مرحله با ذخیره سازی تنظیمات ادگروپ، ساخت آن به پایان میرسد.
در مرحله بعد باید برای ساخت تبلیغ خود اقدام نمایید. برای این کار شما باید آدرس URL صفحه‌ای که قرار است تبلیغ، کاربر را به آن هدایت کند را در بخش Final URL وارد نمایید.
سه تیتر (Headline) که هر کدام 30 کاراکتر ظرفیت نوشته شدن را دارند برای تبلیغ خود وارد نمایید (نوشتن دو تیتر اول الزامی است)، در قسمت Path باید زیر منوی مورد نظر از URL اصلی خود را وارد کنید. به طور مثال اگر آدرس شما abc.com/first است، در این قسمت باید first را وارد نمایید. پس از آن باید دو پارامتر Description که هر کدام ظرفیت 90 کاراکتر را دارند، برای توضیح تبلیغ خود بنویسید (نوشتن حداقل یکی از آنها الزامی است) و در نهایت با فشردن دکمه Done فرایند ساخت تبلیغ شما به پایان میرسد.

استراتژی هایBidding :
هر بار که گوگل می خواهد تبلیغی را در صفحه نتایج جستجوی خود به نمایش بگذارد، برای انتخاب آگهی و رتبه بندی اولویت آنها مزایده ای را برگزار می کند. این اولویت بندی بر اساس آیتمی به نام کیفیت آگهی (Quality Score) و قیمت پیشنهادی شما انجام می شود.
به طور کلی استراتژی های قیمت گذاری در گوگل به دو نوع اصلی طبقه بندی می شوند:
     -Manual Bidding
     -Automated Bidding

در روش اول قیمت گذاری توسط شما انجام می شود و در روش دوم گوگل طی فرایند محاسباتی پیچیده ای اقدام به قیمت گذاری می کند.

همانطور که قبلا گفته شد در فرایند ایجاد کمپین میتوان استراتژی Bidding مورد نظر خود را اعمال کرد. همچنین بعد از ایجاد کمپین از طریق منوی Setting نیز این انتخاب استراتژی قابل تغییر است.
تا اینجا شما کمپین خود را ساختید و متن تبلیغ را نوشتید. حالا باید منتظر تایید تبلیغات تان باشید و بعد از آن به صورت هر روزه اکانت را چک کرده تا به بهینه ترین حالت تبلیغات در گوگل دست یابید.
 
 


کد مطلب: 59720

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59720/تبلیغات-گوگل-بیشتر-آشنا-شویم

ايتنا
  https://www.itna.ir