۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

رشد چشمگیر فروش محصولات اپل در بازار جهانی

ایتنا- آمار فروش اپل نشان از آن دارد که این کمپانی در سه‌ماهه آغاز سال 2020 به درامد بسیار بالایی رسیده است که دلیل آن موردبحث متخصصان بوده است.
رشد چشمگیر فروش محصولات اپل در بازار جهانی
آمار فروش اپل نشان از آن دارد که این کمپانی در سه‌ماهه آغازین سال 2020 به درآمد بسیار بالایی می‌رسد است که دلیل آن مورد بحث متخصصان بوده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، هنوز مدت زیادی از سال 2020 نگذشته است، اما اپل سال میلادی جاری را با سوددهی کلان در بسیاری از زمینه‌ها آغاز کرده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که درآمد سه‌ماهه این کمپانی 91.8 میلیارد دلار بوده است و رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رسانده است.
همان‌طور که می‌توان انتظار داشت فروش آیفون‌ها و خدمات اپل در میان سودده‌ترین کسب‌ و کارهای این کمپانی بوده‌اند، اما جالب است تا دلیل اصلی موفقیت این کمپانی را در سال جاری میلادی با دقت بیشتری بررسی کنیم.
 
آیفون‌های بهتر
آیفون XR، XS، و XS Max همراه‌های هوشمند خوبی بودند، اما خط تولید آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس نسبت به نسخه‌های قبلی خود به‌روزرسانی‌های بیشتری را به همراه داشتند.
عمر باتری بهتر، عملکرد سریع‌تر و دوربین‌های پیشرفته‌تر موجب موفقیت بسیار زیاد این سری از آیفون‌ها شد.

اپل از نوامبر 2018 آمار فروش سه‌ماهه آیفون‌ها را افشا نمی‌کند و به همین دلیل سخت است تا شمار آیفون‌های فروخته‌شده از خط تولید سری 11 را به دست بیاوریم.
با این‌ حال، تیم کوک اعلام کرده است که درخواست‌های زیاد برای آیفون 11 و آیفون 11 پرو موجب چنین درآمد بالایی برای اپل شده است و این کمپانی به لطف همین سری از تلفن‌های همراه خود توانسته است بعد از دو سال به آمار فروش بسیار بالایی در زمینهٔ تلفن‌های همراه هوشمند دست پیدا کند.
 
 

موفقیت در بازارهای ازدست‌رفته‌ای مثل چین
آمار فروش آیفون‌ها در بازار چین در سال گذشته پایین بوده است و همین امر موجب ایجاد نگرانی‌های زیادی برای مقامات اپل شده است. با این‌حال به نظر می‌رسد که 13.58 میلیارد دلار از درآمد اپل در این سه ماه از کشور چین بوده است.
اما از طرف دیگر بازارهای با ثبات دیگری مانند امریکا و اروپا دلیل اصلی درامد بالای اپل بوده‌اند.
درآمد این کمپانی از راه فعالیت در بازارهای آمریکایی در سه‌ماهه جاری 4 میلیارد دلار بیشتر شده است و اروپایی‌ها نیز 3 میلیارد دلار بیشتر از گذشته برای اپل خرج کرده‌اند.
 
ارائه خدمات
همان‌طور که قبلاً گفته شد، درآمد اپل در زمینهٔ آیفون‌ها هنوز به ثبات نرسیده است و گهگاه بالا و پایین می‌شود، اما تلاش اپل بر آن است که از درآمد حاصل از تلفن‌های همراه هوشمند تمرکززدایی کند.
تیم کوک اعلام کرده است که تجارت خدمات اپل نیز به ثبت رکورد تازه‌ای دست یافته است و درآمد حاصل از این بخش به 12.7 میلیارد دلار رسیده است.
 
کد مطلب: 59712
برچسب ها: اپل بازار جهانی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام