کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزوده شدن قابلیت ترجمه همزمان سخنرانی به گوگل ترنسلیت

www.engadget.com , 14 بهمن 1398 ساعت 19:04

ایتنا- گوگل ترنسلیت در آینده‌ای نه‌چندان دور قادر خواهد بود تا سخنرانی‌های طولانی را به‌صورت همزمان از زبانی به زبان دیگر ترجمه کند.


گوگل ترنسلیت در آینده‌ای نه‌چندان دور قادر خواهد بود تا سخنرانی‌های طولانی را به‌صورت همزمان از زبانی به زبان دیگر ترجمه کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی گوگل به‌تازگی در رخداد سان‌فرانسیسکو خود اعلان کرد که نرم‌افزار گوگل ترنسلیت به‌زودی می‌تواند سخنرانی‌های طولانی را به‌صورت همزمان به زبان دیگری ترجمه کند.
 
 گوگل پیش‌ از این قابلیت مشابهی را برای گوگل ترنسلیت عرضه کرده بود، اما آن قابلیت تنها برای مکالمه‌های کوتاه‌تر از سخنرانی طراحی شده بود.
 
شما با استفاده از این قابلیت که به حالت نقل کردن معروف شده است می‌توانید در سخنرانی‌های انجام شده به زبان‌های دیگر شرکت کنید یا بدون زیرنویس فیلم تماشا کنید.
این قابلیت در زمان عرضه به اتصال به اینترنت نیازمند خواهد بود و کار ترجمه به‌جای دستگاه کاربر روی سرورهای گوگل انجام خواهد شد.
 

 
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده از ورج (Verge) حاکی از آن است که این قابلیت جدید دائماً کلمات را ارزیابی می‌کند، ترجمه‌ها را بر اساس محتوای متن تغییر می‌دهد و آینده‌ای نه‌چندان دور علائم نگارشی را نیز رعایت خواهد کرد.
در ابتدا ممکن است ترجمه‌های انجام شده توسط این قابلیت اندکی عجیب باشد، اما به گفته گوگل، با پیشرفت زمان و کسب تجربه بیشتر، این سیستم روزبه‌روز بهتر خواهد شد.
 
در حال حاضر این قابلیت روی چند زبان مختلف مانند اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی امتحان شده است و به‌ احتمال‌ قوی در آینده‌ای نه‌چندان دور به دستگاه افراد عرضه شود.
البته گوگل اعلام کرده است که بازه زمانی عرضه این قابلیت هنوز مشخص نیست و احتمالا برای اولین بار برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید عرضه شود.
 


کد مطلب: 59708

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59708/افزوده-شدن-قابلیت-ترجمه-همزمان-سخنرانی-گوگل-ترنسلیت

ايتنا
  https://www.itna.ir