۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰

تقلید فاحش ساعت هوشمند اوپو از اپل واچ

ایتنا- شایعات حاکی از آن هستند که ساعت هوشمند آینده کمپانی اوپو با طراحی مربعی شکل مشابه با اپل واچ به بازار عرضه خواهد شد.
تقلید فاحش ساعت هوشمند اوپو از اپل واچ
شایعات حاکی از آن هستند که ساعت هوشمند آینده کمپانی اوپو با طراحی مربعی شکل مشابه با اپل واچ به بازار عرضه خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  slashgear، اپل واچ از زمان عرضه‌اش به خاطر داشتن طراحی آنتیک موردانتقاد قرارگرفته است اما قابلیت‌های بسیار زیاد این ساعت هوشمند موجب شد تا موفقیت‌های بسیار زیادی در صنعت پوشیدنی‌ها به دست بیاورد. هم‌اکنون دیگر سازنده‌های ساعت‌های هوشمند هم با اپل هم‌قطار شده‌اند.
 
 در همین راستا به نظر می‌رسد که کمپانی اوپو با سودای کسب سود و به دست گرفتن بازار پوشیدنی‌ها ساعتی را تولید کرده است که نه‌تنها ازلحاظ قابلیت‌ها، بلکه ازنظر ظاهری هم به اپل واچ شباهت بسیار زیادی دارد. طراحی مربعی شکل ساعت هوشمند اپل باعث شده بود که از ساعت‌های هوشمند دیگر که در آن زمان اکثراً با طراحی دایره‌ای وارد بازار می‌شدند قابل‌تشخیص باشد. این طراحی علاوه بر منحصربه‌فرد بودن، فضای بیشتری را برای نمایش اعلانات در اختیار سازنده قرار داده بود.
 
 ساعت هوشمند اوپو
 
کمپانی اوپو نیز با همین استدلال طراحی ساعت هوشمند آینده خود را به اپل واچ بسیار نزدیک کرده است. اطلاعات افشا شده در وی بو حاکی از آن است که ساعت هوشمند اوپو ازاین‌پس به قابلیت الکتروکاردیوگرام یا به‌اختصار ECG مجهز خواهد شد که برای شناسایی ضربان قلب غیرمعمول یا فیبریلاسیون دهلیزی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
برخورداری از قابلیت فیبریلاسیون دهلیزی یا به‌اختصار AFib این روزها در دنیای پوشیدنی‌ها به یک موضوع مهم تبدیل شده است. گزارش‌های به‌دست‌آمده نشان داده است که اپل واچ با استفاده از این قابلیت تا به امروز جان حداقل 5 نفر را نجات داده است. از آن زمان تاکنون تنها چند سازنده ساعت‌های هوشمند این قابلیت را در دستگاه‌های خود گنجانده‌اند اما هنوز رایج شدن آن در بین پوشیدنی‌ها زمان‌بر است.
 
بااین‌حال ساخت ساعت هوشمند مربعی شکل با برخورداری از قابلیت ECG قطعاً موفقیت فروش آن را تضمین نخواهد مرد. موفقیت اپل واچ تنها به دلیل برخورداری از این قابلیت‌ها نبود بلکه اکوسیستم خدمات و شرکا این شرکت موجب موفقیت این ساعت‌های هوشمند شده است. البته اوپو در مرحله اول با چالش دریافت تأییدیه برای سیستم ECG مواجه خواهد بود که کار چندان آسانی هم نیست. باید منتظر بود و دید که آینده این کمپانی نوپا ولی موفق درزمینهٔ فناوری چه خواهد شد.
 
کد مطلب: 59701
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام