۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
هشدار پلیس فتا:

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند ایجاد صفحات جعلی

ایتنا - رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از کشف یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی از حساب شهروندان خبرداد و از کاربران خواست برای گرفتار نشدن در دام شیادان، همواره نکات مربوط به خریدهای اینترنتی، درگاه‌های جعلی و پرداخت‌های آنلاین را مدنظر قرار دهند.
کلاهبرداری اینترنتی با ترفند ایجاد صفحات جعلی


سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی که  با در دست داشتن مرجوعه قضایی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای، مدعی شده بود از حساب بانکی وی مبلغ ۱۶۰،۰۰۰،۰۰۰ریال برداشت غیر مجاز صورت گرفته است، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کاظمی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که گاهی خریدهای خود را از طریق سایت‌های اینترنتی انجام می‌دادم تا اینکه روز گذشته متوجه خروج مبلغی از حسابم شدم، درحالی که کارت نزد من بود و هیچ کس به آن دسترسی نداشت و حتی امانی هم به فرد خاصی نداده بودم.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان سایبری در قدم اول متوجه شدند یکی از اعضای خانواده اقدام به خرید اینترنتی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است و متهم  با ایجاد یک صفحه اجتماعی جعلی در قالب فروش لوازم آرایشی با همسر شاکی ارتباط گرفته و پس از دسترسی به اطلاعات بانکی قربانی، مبلغ ۱۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال از حساب شاکی برداشت می‌کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اذعان داشت : با تلاش مأموران پلیس، هویت متهم که مردی ۲۶ ساله بود در محل سکونت وی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی به اداره پلیس انتقال یافت. وی در ابتدا، منکر جرم خود شد ولی با ادله موجود لب به اعتراف گشود و گفت فکر نمی‌کردم به این سرعت توسط پلیس فتا شناسایی شوم .

این مقام مسئول در خاتمه اظهار داشت: با اقدام به موقع پلیس فتا، سارق نتوانست مبلغ مسروقه را  به جای دیگری انتقال و یا خرج کند و با هماهنگی بازپرس محترم دادسرا عین وجوه سرقتی به شاکی بازگردانده شد و پرونده با متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.
کد مطلب: 59692
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام