کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پلیس لندن از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند

سايت خبری ايتنا , 15 بهمن 1398 ساعت 4:00

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که پلیس شهری لندن ازاین‌پس برای یافتن مجرم‌ها از فناوری تشخیص چهره زنده استفاده خواهد کرد.


گزارش‌ها حاکی از آن هستند که پلیس شهری لندن ازاین‌پس برای یافتن مجرم‌ها از فناوری تشخیص چهره زنده استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، دوربین‌های تشخیص چهره در مناطق کلیدی شهر لندن صورت افراد در حال عبور را اسکن می‌کند و در صورت یکسانی آن‌ها با تصاویر مجرمان به پلیس خبر می‌دهد. اظهارات پلیس شهر لندن حاکی از آن است که این سیستم موجب برخورد با جرائم خطرناک از قبیل خشونت جدی، جرائم انجام شده با اسلحه و چاقو و سو استفاده از کودکان می‌شود و موجب لحاظت شهروندان و افراد آسیب‌پذیر خواهد شد.
 
پلیس این شهر در توییتی به شهروندان اطمینان داده است که هر تصویر ثبت‌شده‌ای که هشدار بالقوه یکسانی با تصاویر مجرمان را فعال نکند به‌صورت خودکار پاک خواهد شد و همچنین تصمیم متوقف کردن افراد بر اساس هشدارهای این سیستم بر عهده افسران پلیس خواهد بود. این فناوری درواقع سیستمی مستقل است که به هیچ پلتفرم تصویربرداری دیگری متصل نیست.
 

 پلیس لندن از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند
 
بااین‌حال برخلاف پافشاری پلیس برای استفاده مثبت از فناوری تشخیص چهره، منتقدان بر این باور هستند که این فناوری در برخی موارد بی‌اثر است و استفاده از آن غیرقانونی است. برای مثال در آوریل 2019 گزارشی از دانشگاه اسکس نشان داد که درصد دقت فناوری تشخیص چهره زنده پلیس تنها 19 درصد است. در همین راستا فناوری تشخیص چهره مورداستفاده در ولز جنوبی در سال گذشته حدود 2300 فرد بی‌گناه را به‌عنوان مجرم تشخیص داده بود.
 
تلاش جدید پلیس لندن در به‌کارگیری از فناوری تشخیص چهره در موقعیت زمانی بسیار حساسی اتفاق افتاده است. دقیقا یک هفته قبل کمیسیون اروپا اعلام کرد که قصد دارد تا استفاده از فناوری تشخیص چهره در مناطق عمومی را برای 5 سال ممنوع کند تا قانون‌گذارها بتوانند به چگونگی مبارزه با سو استفاده از این سیستم پی ببرند.
 


کد مطلب: 59673

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59673/پلیس-لندن-فناوری-تشخیص-چهره-استفاده-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir