کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقص فنی کاوشگر کنجکاوی ناسا در مریخ

سايت خبری ايتنا , 14 بهمن 1398 ساعت 22:52

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کاوشگر کنجکاوی ناسا در مریخ با نقص فنی روبرو شده اما با تلاش تیم خود به زندگی برگشته است.


گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کاوشگر کنجکاوی ناسا در مریخ با نقص فنی روبرو شده اما با تلاش تیم خود به زندگی برگشته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، داون سامنر به‌عنوان عضو تیم کاوشگر کنجکاوی و یک زمین‌شناس سیاره‌ای در دانشگاه کالیفرنیا در یک به‌روزرسانی‌های این هفته این کاوشگر اعلام کرد که: « کنجکاوی در میانه انجام آخرین فعالیت‌های خود جهت‌یابی خود را از دست داد.»
 
این کاوشگر جهت بدنه و مسیر خود را در حافظه‌اش ذخیره می‌کند. این اطلاعات شامل جزئیاتی در رابطه با مناظر محلی، موقعیت مکانی بازوی روباتیک خود و جهت‌های اشاره ابزارش است. تمامی این اطلاعات به این مریخ‌نورد کمک می‌کند که بداند در کجا قرار دارند و چگونه به‌صورت امن در این سیاره رفت‌وآمد کند.
 

 
 
سامنر در این رابطه اظهار کرد که:«کنجکاوی از حرکت ایستاد و تا زمانی که دانش مسیریابی‌اش بازخوانی نشده بود در سرجایش ایستاد.» البته کنجکاوی با تیم خود در زمین در تماس بود و مهندسان این تیم در طی برنامه‌ای برای کنجکاوی توضیح دادند که چه اتفاقی افتاده است و جهتش را به او دیکته کردند.
 
البته به‌روزرسانی دیگری از مأموریت این میخ نورد نشان می‌دهد که این برنامه موفقیت‌آمیز بوده است و کنجکاوی بار دیگر برای کسب علم و دانش آماده شده است.لازم به ذکر است که این تیم در تلاش است تا از وقوع دوباره نقص فنی این‌چنینی جلوگیری کند.
 
ناسا پدر مریخ و در مدار این سیاره سرخ کاوشگرهای زیادی دارد  اما کنجکاوی تنها کاوشگر فعال این سازمان است. این کاوشگر مقاوم باوجود سابقه‌ای از اشکالات فنی که گهگاه مأموریت علمی‌اش را به تأخیر انداخته زنده مانده و پیشرفت کرده است. البته کنجکاوی به‌زودی در مریخ از تنهایی درخواهد آمد و ناسا قصد دارد تا کاوشگر جدیدی را در ماه جولای سال جاری میلادی برای انجام تحقیقات پیشرفته به دیدار او بفرستد.
 


کد مطلب: 59660

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59660/نقص-فنی-کاوشگر-کنجکاوی-ناسا-مریخ

ايتنا
  https://www.itna.ir