۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷

انتشار باکیفیت‌‌ترین نقشه اتصالات مغزی توسط گوگل

ایتنا- محققان به‌تازگی موفق شده‌اند که پیچیده‌ترین و باکیفیت‌ترین نقشه نورونی مغز مگس‌های میوه را تهیه کرده و به معرض نمایش دربیاورند.
انتشار باکیفیت‌‌ترین نقشه اتصالات مغزی توسط گوگل
محققان به‌تازگی موفق شده‌اند که پیچیده‌ترین و باکیفیت‌ترین نقشه نورونی مغز مگس‌های میوه را تهیه کرده و به معرض نمایش دربیاورند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، تلاش‌های حاصل از همکاری میان گوگل و مرکز تحقیقاتی جانلیا برای نقشه‌برداری از مغز انسان به دستاوردهای بزرگی رسیده است.
این گروه از محققان بزرگ‌ترین نقشه با کیفیت اتصالات مغزی مگس‌های میوه را ایجاد کرده و یک مدل سه‌بعدی از 25 هزار نورون موجود در مناطق مختلف مغزی این جاندار ارائه کردند.
 
این تیم در ابتدا مغز مگس میوه را در اندازه‌های بسیار نازک 20 میکرونی بخش‌بندی کردند و آن بخش‌ها را با جریان الکتریکی ساطع شده از میکروسکوپ الکترونیکی تصویربرداری کرده و درنهایت، تمامی این تصویرها را به یکدیگر متصل کردند.
نتیجه این تلاش تهیه نقشه‌ای با دقت بسیار بالا برای ردیابی نورون‌های موجود در مغز است.
 
 
اطلاعات این نقشه در دسترس همه قرار گرفته است و مقالات زیادی در رابطه با جزئیات انجام این پروژه نوشته شده و در دست انتشار است.
نقشه مغز به‌خودی‌خود نتیجه چندانی در پی نخواهد داشت، اما اطلاعات موجود در آن برای آن دسته از دانشمندانی که به‌طور خاص روی مگس‌های میوه و به‌طور عام روی کارکرد کلی مغز کار می‌کنند بسیار مفید خواهد بود.
 
با این‌ حال، جالب است بدانید که حتی نقشه به این بزرگی هم تنها یک‌چهارم از 100 هزار نورون مغزی یک مگس میوه را به نمایش می‌گذارد.
مغزهای گونه‌های جانوری بزرگ‌تر پیچیده‌تر هستند و به‌ این‌ ترتیب تهیه نقشه درست و دقیق از 86 میلیارد نورون مغز بشر بسیار سخت خواهد بود.
تهیه این نقشه توسط تیم تحقیقاتی یاد شده اهمیت بسیار زیادی دارد، اما هنوز قدمی بسیار کوچک در جهت پیشرفت علم در این زمینه است.
 
کد مطلب: 59657
برچسب ها: گوگل مغز نورون
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام