۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۹

لغو تصمیم اپل برای رمزگذاری آی‌کلاود در پی فشارهای اف‌بی‌آی

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل به دلیل فشارهای اف بی آی برنامه رمزگذاری دوطرفه داده‌های آی کلاود را لغو کرده است.
لغو تصمیم اپل برای رمزگذاری آی‌کلاود در پی فشارهای اف‌بی‌آی
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل به دلیل فشارهای اف بی آی برنامه رمزگذاری دوطرفه داده‌های آی کلاود را لغو کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، اپل اطلاعات ذخیره شده در داخل دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS را رمزگذاری می‌کند، اما به‌تازگی مشخص شده است که این کمپانی به‌صورت کاملاً آگاهانه از رمزگذاری اطلاعات ثبت‌شده در آی کلاود خودداری می‌کند.
 
منابع رویترز اعلام کرده‌اند که اپل در حدود دو سال پیش برنامه‌هایش را برای رمزگذاری دوطرفه پشتیبان‌های آی‌کلاود لغو کرده است.
این تصمیم بلافاصله پس از در میان گذاشتن آن با اف بی آی لغو شده است، اما هنوز مشخص نیست که دلیل اصلی این کار خواسته اف بی آی باشد.
 
 
 
یکی از منابع آگاه مدعی شده است که اپل نمی‌خواسته تا با انجام این اقدام بار دیگر اف بی آی را تحریک کرده و جنگ دیگری را با این سازمان دولتی آغاز کند.
با این‌ حال، یکی از کارمندان سابق اپل مدعی شده است که این کمپانی به دلیل نگرانی‌ها در رابطه با احتمال عدم دسترسی به داده‌های کاربران این برنامه را لغو کرده است. 
 
البته ملغی شدن این برنامه به معنای عدم امنیت داده‌های شما در آی کلاود نیست و اپل در این‌ باره توضیح داده است که اطلاعات حساس کاربران مانند پسوردها، اطلاعات سلامت، اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات سیری و... به‌صورت دوطرفه رمزگذاری شده‌اند.
با این‌ حال هنوز هم کارمندان اپل و سازمان‌های اجرای قانون می‌توانند به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند و نگرانی کاربران هم به همین خاطر است.
 
کد مطلب: 59627
برچسب ها: اپل اف بی آی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام