کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست مدیر ارشد گوگل برای قانونگذاری هوش مصنوعی

7 بهمن 1398 ساعت 3:42

ایتنا- سوندار پیچای به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که هوش مصنوعی باید هر چه سریع‌تر قانون‌مند شود.


سوندار پیچای به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که هوش مصنوعی باید هر چه سریع‌تر قانون‌مند شود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، سوندار پیچای به‌تازگی در مصاحبه جدید خود پس از اظهار ارتباط قوی‌اش با فناوری و اشاره به چند نمونه از تأثیرات منفی فناوری در زندگی بشر اعلام کرد که اگرچه هوش مصنوعی قوی و کارآمد است، اما باید مضرات بالقوه و فرصت‌های اجتماعی آن را به تعادل برسانیم.
 
البته اشاره به این رعایت تعادل سؤالات زیادی را در رابطه با نحوه قانونگذاری در رابطه با هوش مصنوعی و میزان سخت‌گیری آنها به وجود می‌آورد.
دلیل این امر هم آن است که او قوانین جدید کاخ سفید را چندان مفید نمی‌داند و از طرف دیگر به دنبال قوانین مشابه با موارد ذکر شده توسط اتحادیه اروپا هم نیست.

 
 
با این‌ حال او تأکید کرده است که جامعه بین‌الملل باید در رابطه با مشکلات قانونگذاری هوش مصنوعی به اجماع برسند.
سپس او پیشنهاد می‌کند که مدیریت داخلی آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل در رابطه با هوش مصنوعی می‌تواند به‌عنوان یک دستورالعمل مناسب در این زمینه در نظر گرفته شود.
 
 او مدعی شده است که قوانین و سیستم‌های ایجادشده توسط این کمپانی موجب اجتناب از تعصب‌های احتمالی می‌شود و امنیت و حریم خصوصی افراد هدف قرار می‌دهد.
او همچنین اعلام کرده است که کمپانی آلفابت از هوش مصنوعی برای پشتیبانی از نظارت گسترده و نقص حقوق بشر استفاده نخواهد کرد.
 
او در آخر اظهار داشت که قوانینی که تنها روی کاغذ باقی می‌مانند به درد نمی‌خورند.
هیچ شکی در قانون‌مند شدن هوش مصنوعی وجود ندارد، اما داشتن بازوی اجرایی باقدرت کافی برای اعمال قانون از فرایند قانون‌گذاری واجب‌تر است. اگر پیامدهای سختی در انتظار کمپانی‌های ناقض قوانین هوش مصنوعی نباشد، پس وجود چنین قانون‌هایی در عمل فایده‌ای نخواهد داشت.
 


کد مطلب: 59615

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59615/درخواست-مدیر-ارشد-گوگل-قانونگذاری-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir