۰
plusresetminus
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰

استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره پرنقص توسط دولت آمریکا

ایتنا- سازمان‌های اجرای قانون ایالات‌متحده از سیستمی استفاده می‌کنند که حریم خصوصی کاربران را تا حد زیادی به خطر می‌اندازد.
استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره پرنقص توسط دولت آمریکا
سازمان‌های اجرای قانون ایالات‌متحده از سیستمی استفاده می‌کنند که حریم خصوصی کاربران را تا حد زیادی به خطر می‌اندازد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گزارش‌های به‌دست‌آمده از نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که بیش از 600 سازمان اعمال قانون در آمریکا و کانادا در سال گذشته بر سر استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی کم‌تر شناخته‌شده کلییرویو توافق کرده‌اند. این سیستم تصاویر آپلود شده را با بیش از 3 میلیارد تصویر به‌دست‌آمده از فیس‌بوک و یوتیوب انطباق می‌دهد.
 
اگرچه این سیستم به برطرف کردن بسیاری از مشکلت کمک کرده است اما نگرانی‌های حریم خصوصی زیادی را ایجاد کرده است. برای مثال پلیس می‌تواند از این طریق به ارعاب معترضان بپردازد و با روش‌های متعددی از این هوش مصنوعی جدید سو استفاده کند.
 
 نرم‌افزار تشخیص چهره پرنقص توسط دولت آمریکا
 
یکی از اصلی‌تریم مشکلات استفاده از این سیستم عدم نظارت دقیق بر آن است. این هوش مصنوعی تا حد بسیار زیادی ناشناخته است و توانایی کمپانی سازنده آن در حفظ امنیت داده‌ها به‌صورت عملی تست نشده است. علاوه بر این به نظر می‌رسد که این نرم‌افزار به‌صورت کاملاً آشکار سیاست‌های فیس‌بوک و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر در رابطه با استفاده از تصاویر کاربران را نقض می‌کند. فیس‌بوک اعلام کرده است که این شرایط را بررسی می‌کند و در صورت اثبات قانون‌شکنی این سیستم با آن برخورد قضایی می‌کند.
 
هوان تون دت به‌عنوان رییس کمپانی سازنده کلییرویو سعی داشته است تا نگرانی‌ها در رابطه با مشکلات امنیتی این سیستم را پیش‌پاافتاده جلوه بدهد. او اظهار کرد که ارتفاع دوربین‌های نظارتی به حدی زیاد است که اطلاعات تشخیص چهره آن‌ها چندان قابل‌اطمینان نیست و کلییر ویو تنها برای ثبت رفتار جستجوی غیرعادی ساخته شده است.
 
این کمپانی خاطرنشان کرد که کارمندان مرکز پشتیبانی این محصول به تصاویر آپلود شده نگاه نمی‌کنند. همچنین کدهایی در این سیستم یافت شده است که استفاده از آن‌ها توسط عینک‌های واقعیت افزوده می‌تواند به شناسایی افراد در خیابان منجر شود اما تون دت اعلام کرد برنامه‌ای برای کاربری این‌چنینی از این سیستم وجود ندارد.
 
بااین‌حال استفاده از این سیستم اعتراض‌های زیادی را در پی داشته است. این نرم‌افزار تنها دقتی 75 درصدی دارند و توسط سازمان‌های بی‌طرفی مانند موسسه‌ی ملی استانداردها و تکنولوژی امریکا آزمایش نشده است و به همین دلیل خطر انطباق نادرست در این سیستم بسیار بالا است.
 
کد مطلب: 59608
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام