۰
plusresetminus
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

برنامه‌های مایکروسافت برای منفی کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 2030

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت اعلام کرده است که سعی دارد تا میزان انتشار کربن خود را تا سال 2030 به رقمی منفی برساند.
برنامه‌های مایکروسافت برای منفی کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 2030
گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت اعلام کرده است که سعی دارد تا میزان انتشار کربن خود را تا سال 2030 به رقمی منفی برساند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، سال 2020 به‌عنوان دومین سال گرم تاریخ به ثبت رسیده است و کاهش دمای زمین هم تلاش‌های زیادی را در پی خواهد داشت.
با این‌ حال، شرکت مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا انتشار کربن خود را تا سال 2030 به رقمی منفی برساند.
 
برد اسمیت به‌عنوان رییس مایکروسافت اعلام کرده است که: «درحالی‌که جهان باید [درمیزان انتشار کربن]  به صفر خالص برسد، آنهایی از ما که توانایی اقدام سریع‌تر و پیشرفت بیشتر را داریم باید این کار را انجام دهیم. به همین دلیل امروز ما قصد داریم هدف بلندپروازانه و طرحی جدید را برای کاهش و در نهایت حذف رد پای کربن مایکروسافت اعلام کنیم.»
 
 
 
مایکروسافت علاوه بر برنامه‌هایش برای به زیر صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 2030 اعلام کرده است که تمامی کربن انتشار یافته توسط این کمپانی از سال 1975 را از طبیعت حذف خواهد کرد.
این یک اقدام بسیار گسترده است و مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که پیشرفت در این زمینه به یک برنامه دقیق برای دهه‌های بعدی نیاز دارد.
 
مايكروسافت همچنين ابتكاري را براي كمك به تأمین‌کنندگان و مشتريان در كاهش ردپاي كربن خود آغاز كرده است.
این شرکت همچنین برای ایجاد انگیزه در ایجاد فناوری‌ها برای کاهش کربن و حذف کربن، یک میلیارد دلار سرمایه در نظر گرفته است.
این کمپانی همچنین اعلام کرده است که با در نظر گرفتن شرکای زنجیره تأمین، بخشی از فرآیند تهیه مواد خود را در راستای حفظ کربن قرار می‌دهد.
 
رسیدن مایکروسافت به صفر خالص در انتشار گازهای گلخانه‌ای یک مسئله است اما حذف کربن‌های موجود در طبیعت توسط این کمپانی مسئله‌ای کاملاً متفاوت است.
مایکروسافت دراین‌باره اعلام کرده است که روی فناوری حذف کربن هم سرمایه‌گذاری خواهد کرد و امیدوار است که بتواند به اهداف خود در این رابطه برسد.
 
کد مطلب: 59605
برچسب ها: مایکروسافت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام