۰
plusresetminus
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵

هکرها می‌توانند دستگاه‌‌های اینترنت اشیا را به خیانت به شما وادارند

ایتنا- با همه‌گیر شدن اینترنت اشیا و ورود آن به سیستم‌هایی نظیر خودروها، لوازم‌خانگی، قفل خانه‌ها و دستیارهای هوشمند صوتی احتمال نفوذ هکرها به این سیستم‌ها و به بار آوردن فاجعه‌ای بزرگ چند برابر شده است.
هکرها می‌توانند دستگاه‌‌های اینترنت اشیا را به خیانت به شما وادارند
با همه‌گیر شدن اینترنت اشیا و ورود آن به سیستم‌هایی نظیر خودروها، لوازم‌خانگی، قفل خانه‌ها و دستیارهای هوشمند صوتی، احتمال نفوذ هکرها به این سیستم‌ها و به بار آوردن فاجعه‌ای بزرگ چند برابر شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، بازار رقابتی امروز موجب شده است تا بسیاری از کمپانی‌ها امنیت کاربر را فدای سرعت ارائه محصولات جدید و البته ارزانی آنها کنند.

به‌علاوه، این کمپانی‌ها از دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران و استفاده از آنها برای اهداف خاص خود چندان ناراضی نیستند. چنین می‌شود که بر اساس تخمین‌ها حدود 70 درصد از دستگاه‌های اینترنت اشیا از نقص امنیتی فاحش رنج می‌برند.
 
مصرف‌کنندگان هم هیچ کنترلی روی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این دستگاه‌ها ندارند، چرا که مالک نرم‌افزارهای اجراکننده این دستگاه‌ها نیستند و در نتیجه کنترلی نیز روی آنها ندارند.
اینترنت اشیا طبیعت خرید و مالکیت اشیا را تغییر داده است و با ورود به دنیای کاملاً دیجیتالی تغییر بزرگی را در حق بنیادی مالکیت شاهد هستیم.
 
 
 
از آنجایی‌ که دستگاه‌های اینترنت اشیا به اینترنت متصل هستند نیز می‌توانند به‌راحتی هک شوند.
هکرها نیز از کنترل کردن کامپیوتر شخصی شما فراتر رفته و می‌توانند برای مثال تلویزیون هوشمند یا دوربین‌های امنیتی شما را هم کنترل کنند.
آنها توانسته است خودروها، نیروگاه‌ها، لامپ‌های هوشمند، دستگاه‌های رأی‌گیری و... را تا به امروز هک کرده و حریم خصوصی افراد را با فاجعه روبرو کنند.
 
دستگاه‌های اینترنت اشیا به چند دلیل نسبت به لپ‌تاپ‌ها یا تلفن‌های همراه هوشمند شما در برابر هکرها آسیب‌پذیرتر هستند.
اولین دلیل آن است که اگرچه کمپانی‌های بزرگ می‌توانند هزینه زیادی را بابت استخدام متخصصان امنیتی صرف کنند، اما کمپانی‌های کوچک توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.
دلیل دوم این‌که بسیاری از افراد، تلفن‌های همراه یا لپ‌تاپ خود را زودبه‌زود عوض می‌کنند، اما لوازم‌خانگی چین خاصیتی را ندارند. به همین دلیل نقص‌های امنیتی دستگاه‌ها سالیان سال برای استفاده هکرها در دسترس خواهند بود.
از طرف دیگر دسترسی به یکی از دستگاه‌های اینترنت اشیا موجب می‌شود که به‌راحتی بتوان به سایر بخش‌ها نیز نفوذ کرد.

تمامی این موارد موجب شده است که بسیاری از متخصصان نگرانی زیادی در رابطه با ورود اینترنت اشیا به زندگی افراد داشته باشند و سؤالات بدون پاسخ زیادی در این زمینه ایجاد شده است.
 
کد مطلب: 59601
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام