کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال عرضه قابلیت پرداخت از طریق تشخیص کف دست توسط آمازون

5 بهمن 1398 ساعت 20:14

ایتنا - گزارش‌ها حاکی از آن هستند که فناوری پرداخت با اسکن دست کمپانی آمازون ممکن است از این‌ پس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز مورداستفاده قرار گیرد.


گزارش‌ها حاکی از آن هستند که فناوری پرداخت با اسکن دست کمپانی آمازون ممکن است از این‌ پس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز مورداستفاده قرار گیرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، منابع وال‌استریت ژورنال اعلام کرده‌اند که کمپانی آمازون در حال ساخت پایانه‌های وارسی مبتنی بر دست است که ممکن است از آن در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌های سرو فست فود و فروشگاه‌های دیگری که مشتری‌های ثابتی دارند استفاده شود.
 
همان‌طور که مشخص است، نحوه انجام کار سیستم مبتنی بر این فناوری نیز بسیار واضح است. این سیستم کارت پرداخت شما را به اطلاعات دستتان متصل می‌کند. کاربر در اولین استفاده از این سیستم اطلاعات کارت‌بانکی خود را در دستگاه وارد می‌کند و دست او اسکن می‌شود.

بدین ترتیب از این‌ پس او می‌تواند تنها با قرار دادن دست خود روی دستگاه فرایند پرداخت را انجام بدهد.
 

 
 
فناوری ابری آمازون این اطلاعات را ذخیره می‌کند و حتی ممکن است از آن برای انجام تبلیغات هدفمند در وب‌سایت اصلی آمازون نیز مورداستفاده قرار گیرد.
البته با توجه به سابقه نه‌چندان درخشان تبلیغات هدفمند ممکن است بسیاری از کاربران نتوانند با خیال راحت از این سیستم استفاده کنند.
 
علاوه بر این، کمپانی آمازون نیز ممکن است در حفظ امنیت اطلاعات کارت‌های بانکی افراد با چالش‌های بزرگی روبرو شود. برای مثال ممکن است افراد خاطی با کارت بانکی دزدیده‌ شده شما در این سیستم ثبت‌نام کرده و قبل از این‌که دستگیر شوند، حداقل یک خرید گران‌قیمت را با پول موجود در کارت شما انجام بدهند.
 
البته این سیستم هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد؛ اما آمازون اعلام کرده است که برای تست تراکنش‌ها با برخی از کمپانی‌های مالی نظیر ویزا و مستر کارت همکاری‌هایی را آغاز خواهد کرد.
علاوه بر این، هنوز معلوم نیست که پاسخ فروشگاه‌ها و البته مشتریان آنها به این سیستم چه باشد.
 


کد مطلب: 59600

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59600/احتمال-عرضه-قابلیت-پرداخت-طریق-تشخیص-کف-دست-توسط-آمازون

ايتنا
  https://www.itna.ir