کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی فیس‌بوک با قابلیت حل مسائل ریاضی

5 بهمن 1398 ساعت 13:21

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند فیس‌بوک موفق شده است تا یکی از هوش مصنوعی کمپانی خود را برای حل مسائل بسیار سخت ریاضی تمرین بدهد.


گزارش‌ها حاکی از آن هستند فیس‌بوک موفق شده است تا یکی از هوش مصنوعی کمپانی خود را برای حل مسائل بسیار سخت ریاضی تمرین بدهد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، فیس‌بوک به شبکه عصبی خود آموخته است که معادلات پیچیده ریاضی را به شکل یک زبان و راه‌حل‌های آنها را به‌عنوان یک مشکل ترجمه برای شبکه‌های عصبی جمله به جمله ببیند.
انجام این امر برای فیس‌بوک دستاورد بسیار بزرگی است زیرا بیشتر شبکه‌های عصبی بر اساس سیستم تقریب کار می‌کنند.
 
سیستم تقریب موجب می‌شود که هوش‌های مصنوعی بتوانند با درجه بالایی از قطعیت تصویر یک سگ را در عکس‌ها تشخیص بدهند اما نمی‌تواند به ارقام یک مسئله نمادین ریاضی را حل کنند.
فیس‌بوک سعی کرده است که به هوش‌های مصنوعی بفهماند که مسائل ریاضی‌ای که با آنها سروکار دارد درواقع یک زبان است. نتیجه انجام این کار حل مسائل پیچیده ریاضی در زمانی بسیار کوتاه بود.
 

 
 
این تحقیقاتی مرتبط با این پروژه در این رابطه اعلام کردند که: «ما معتقد بودیم که یک شبکه عصبی با آموزش یک مدل برای شناسایی الگوهای موجود در معادلات نمادین می‌تواند سرنخ‌هایی را که منجر به راه‌حل‌های آنها شده را مانند رویکرد مبتنی بر شهود انسان برای مشکلات پیچیده، کنار هم بچیند. بنابراین استدلال نمادین را به‌عنوان یک مشکل NMT بررسی کردیم که در آن یک مدل می‌تواند راه‌حل‌های ممکن را بر اساس نمونه‌هایی از مشکلات و راه‌حل‌های منطبق با آنها پیش‌بینی کند.»
 
این گروه تحقیقاتی درواقع به این هوش مصنوعی یاد دادند که معادلات ریاضی را مانند روشی که ما برای تفکیک اجزای عبارت‌های پیچیده به کار می‌بریم، تفکیک کند.
به‌ این‌ ترتیب این سیستم به‌جای تکه‌تکه کردن افعال، اسم‌ها و صفت‌ها سعی می‌کند که متغیرهای فردی مختلف فردی را از همدیگر تفکیک کند و از این طریق به حل مسائل پیچیده ریاضی بپردازد.
 


کد مطلب: 59572

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59572/هوش-مصنوعی-فیس-بوک-قابلیت-حل-مسائل-ریاضی

ايتنا
  https://www.itna.ir