کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه‌های گوگل برای پایان پشتیبانی از کوکی‌‌های سوم شخص تا 2022

6 بهمن 1398 ساعت 17:30

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوگل تصمیم دارد که به پشتیبانی از کوکی‌های ردیابی سوم شخص در کروم در طی چند سال آینده پایان بدهد.


گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوگل تصمیم دارد که به پشتیبانی از کوکی‌های ردیابی سوم شخص در مرورگر کروم در طی چند سال آینده پایان بدهد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل در ماه اوت گذشته از پروژه متن‌باز Privacy Sandbox خود با هدف افزایش امنیت و حریم خصوصی وب رونمایی کرد.
در طی این برنامه جدول زمانی ویژه‌ای برای پایان دادن به پشتیبانی از کوکی‌های سوم شخص نیز ارائه شد.
 
این تصمیم گوگل با توجه به اهمیت کوکی‌ها در تبلیغات و صنایع فیشینگ در زمینهٔ نمایش تبلیغات مرتبط به تغییرات زیادی در زمینهٔ نحوه سازوکار ردیابی در وب و درآمد وب‌سایت‌ها منتهی خواهد شد.
گوگل از طریق Privacy Sandbox قصد دارد تا به تبلیغ‌کنندگان اجازه بدهد که بدون در اختیار داشتن اطلاعات شخصی کاربران یا تاریخچه مرور وب آنها تبلیغاتشان را به نمایش دربیاورند.

 کوکی مرورگر
 
جاستین شو به‌عنوان مدیر بخش مهندسی کروم در این رابطه اعلام کرد که گوگل بدون کمک نمی‌تواند پشتیبانی از کوکی‌های سوم شخص را ملغی کند.
او در این رابطه گفت: «ما نیازمند تغییر اکوسیستم بر مبنای این پیشنهادات هستیم.»
گوگل سعی دارد تا در طی سال آینده میلادی از برخی تبلیغ‌کنندگان و ناشران بخواهد که به‌صورت آزمایشی برای نمایش تبلیغاتشان از سازوکارهای جدید گوگل استفاده کنند.
 
لازم به ذکر است که پروژه Privacy Sandbox هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و نحوه عملکرد آن در واقعیت هنوز اثبات نشده است.
گوگل پیش‌ از این اعلام کرده بود که این ابزار برای مثال می‌تواند بدون خدشه‌دار کردن حریم خصوصی افراد، آنها را در گروه‌های علاقه‌مند به موارد متفاوتی قرار بدهد و بر همین اساس تبلیغات به نمایش دربیایند.
شو در این زمینه اعلام کرد که گوگل در برخی از پیشنهادها با مقاومت روبرو شده است، اما برخی از آنها هم بازخورد مثبتی داشته‌اند.
 
او همچنین اظهار کرد که گوگل پذیرای ایده‌های دیگری است که امنیت و حریم خصوصی کاربران را تهدید نکند، اما این ایده‌ها باید راه‌حل‌های ریشه‌ای باشند.
مرورگرهای دیگر نظیر فایرفاکس نیز می‌توانند کوکی‌های سوم شخص را مسدود کنند، اما گوگل تصور می‌کند که انجام این کار عواقب پیش‌بینی نشده‌ای دارد که روی اکوسیستم وب و کاربران تأثیر منفی خواهد داشت.
 


کد مطلب: 59568

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59568/برنامه-های-گوگل-پایان-پشتیبانی-کوکی-های-سوم-شخص-2022

ايتنا
  https://www.itna.ir