کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمپانی مزدا قدرت موتور خودرو برقی خود را کاهش داد

سايت خبری ايتنا , 3 بهمن 1398 ساعت 19:00

ایتنا- مزدا عمداً توانایی‌های خودروی برقی خود را پایین آورده است تا حس القا شده توسط این خودرو به سرنشینان به حس استفاده از یک خودروی بنزینی نزدیک‌تر باشد.


مزدا عمداً توانایی‌های خودروی برقی خود را پایین آورده است تا حس القا شده توسط این خودرو به سرنشینان به حس استفاده از یک خودروی بنزینی نزدیک‌تر باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی مزدا نه‌تنها برد اولین خودروی برقی خود به نام MX-30 را کوتاه‌تر کرده است بلکه عمداً برخی دیگر از قابلیت‌های آن را هم محدود کرده است. این خودروساز اعلام کرده است که گشتاور موتور برقی خودرو MX-30 را به گونه این تغییر داده است که حس یک خودروی بنزینی را به مخاطب القا کند.
 
این خودروی برقی مزدا با گشتاور 192 پوند بر فوت تنها در 9 ثانیه از سرعت 0 به 60 مایل بر ساعت می‌رسد. این گشتاور برای خودروهای بنزینی معقول است اما در مقابل  خودروهای برقی رقیب MX-30 مانند تسلا مدل 3 بسیار کم است. البته اگرچه مزدا به تولید MX-30 دست زده است اما به نظر می‌رسد که هیجان این کمپانی درزمینهٔ خودروهای برقی چندان بالا نیست.
 

 کمپانی مزدا قدرت موتور خودرو برقی خود را کاهش داد
 
در همین راستا مزدا به‌تازگی اعلام کرده است که MX-30 را با باتری کوچک‌تر 35.5 کیلووات بر ساعت ساخته است چراکه تبعات ساخت و استفاده از خودروهای برقی با برد بالا نسبت به خودروهای بنزینی برای طبیعت بیشتر است. البته این ادعا بر اساس گمانه‌زنی‌های سوال برانگیز زیادی مطرح شده است و استناد به آن در این مرحله از پژوهش‌ها چندان معتبر نخواهد بود.
 
به‌این‌ترتیب آمار سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده حاکی از آن است که برد مورد انتظار از MX-30 با یک‌بار شارژ تنها 120 مایل است. مزدا اعلام کرده است که هیچ‌گاه خودروی برقی مجهز به باتری بزرگی نخواهد ساخت و قصد دارد تا نسخه هیبریدی را با یک موتور دوار افزایش‌دهنده برد مسافت عرضه کند. انجام این اقدام ممکن است اشتیاق کاربران به خرید MX-30 را نسبت به گذشته تقویت کند.
 


کد مطلب: 59543

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59543/کمپانی-مزدا-قدرت-موتور-خودرو-برقی-خود-کاهش

ايتنا
  https://www.itna.ir