کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقش جدید آیفون؛ کلید امنیتی گوگل!

25 دی 1398 ساعت 12:52

ایتنا - گوگل قابلیت قفل هوشمند خود را برای استفاده از طریق سیستم عامل آی.او.اس اپل به روز کرده تا کاربران بتوانند از آیفون به عنوان کلید امنیتی محصولات و خدمات گوگل هم استفاده کنند.




از این به بعد دیگر نیازی به استفاده صرف از سیستم عامل اندروید به عنوان کلید امنیتی گوگل ندارید و می‌توانید از گوشی آیفون هم بدین منظور استفاده کنید.

گوگل قابلیت قفل هوشمند خود را برای استفاده از طریق سیستم عامل آی.او.اس اپل به روز کرده تا کاربران بتوانند از آیفون به عنوان کلید امنیتی محصولات و خدمات گوگل هم استفاده کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، آیفون خود دارای یک قابلیت امنیتی به نام Secure Enclave است که از طریق سیستم عامل آی.او.اس و با استفاده از تاچ آی.دی یا فیس آی.دی در دسترس است.
گوگل Secure Enclave را با قفل هوشمند اندروید سازگار کرده تا بتوان از آیفون یا آیپد در کنار کلمه عبور اندروید به عنوان ابزار تأیید هویت دومرحله‌ای در زمان ورود به خدمات گوگل از طریق رایانه رومیزی با استفاده از کروم نیز استفاده کرد.

مرتبط ساختن آیفون یا آیپد با رایانه از طریق اتصال بلوتوث صورت می‌گیرد تا تضمین شود که هک کردن این سیستم امنیتی تأیید هویت از راه دور ممکن نباشد. این خدمات برای ایمن سازی حساب‌های کاربری غیرمرتبط با گوگل کارآیی ندارند.


کد مطلب: 59539

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59539/نقش-جدید-آیفون-کلید-امنیتی-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir