۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۹

امکان لغو برنامه استفاده از پهپادها توسط ایالات‌ متحده آمریکا

ایتنا- اخبار حاکی از آن هستند که تصمیم وزارت کشور آمریکا مبنی بر توقف برنامه‌های پهپاد غیرنظامی ممکن است از حالت موقتی به‌صورت دائم دربیاید.
امکان لغو برنامه استفاده از پهپادها توسط ایالات‌ متحده آمریکا
اخبار حاکی از آن هستند که تصمیم وزارت کشور آمریکا مبنی بر توقف برنامه‌های پهپاد غیرنظامی ممکن است از حالت موقتی به‌صورت دائم دربیاید.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، منابع فایننشیال تایمز مدعی شده‌اند که این وزارتخانه پس از اطلاع از ریسک بالای دزدی اطلاعات پهپادهای مورداستفاده در این برنامه توسط دولت چین تصمیم گرفته است تا آن را به‌صورت دائمی لغو کند.
 
دیوید برنارد به‌عنوان وزیر کشور آمریکا بار دیگر استفاده از این پهپادها در شرایط اضطراری مانند آتش‌نشانی را محدود کرد. احتمال می‌رود که از این 1000 پهپاد در نظر گرفته‌شده برای این برنامه ملغی شده در موقعیت‌های غیرضروری مانند نقشه‌برداری یا ردیابی منابع استفاده شود.
 
وزارت کشور ایالات‌متحده هنوز به توضیحات درخواست شده پاسخی نداده است و از طرفی کمپانی DJI به‌عنوان سازنده 121 مورد از این پهپادها اعلام کرده است که مشتاق است که برنامه پهپادی این وزارت خانه را بررسی کند و به نداشتن شواهد معتبر برای پشتیبانی از ممنوعیت کامل استفاده از پهپادهای چینی اشاره کرد.
 
 پهپاد
 
البته اتخاذ چنین تصمیمی چندان دور از ذهن نیست زیرا ارتش آمریکا نیز در سال 2017 استفاده از پهپادهای DJI را ممنوع کرد و وزارت دفاع این کشور هم با قطعیت نه‌چندان بالا استدلال كرد كه این شركت در حال تهیه زیرساخت‌های مهم و داده‌های اجرای قانون برای مقامات چینی است. بااین‌حال اطلاعاتی در رابطه با ارائه اطلاعات این پهپادها به دولت چین به دست نیامده است.
 
علاوه بر این ظاهراً کارکنان بخش مذکور با پیشنهاد لغو برنامه یادشده با این استدلال که این کار استفاده‌های مفید از پهپادها را مختل می‌کند، مخالفت کردند. فایننشیال تایمز ادعا کرده است که اسنادی به دست آورده است که بر اساس آن‌ها خدمات شیلات و حیات‌وحش ایالات‌متحده مجبور شده است که پروازهای خود برای شمارش حیوان‌ها و نظارت بر آتش‌سوزی‌های کنترل‌شده را لغو کند و همچنین استفاده از این پهپادها برای کارهایی نظیر نظارت بر کشاورزی و پاسخ‌های آماده‌سازی در برابر زلزله و سیل ملغی شده است.
 
 
تا زمانی که وزارت کشور ایالت متحده نتواند نمونه‌های ساخت آمریکای این پهپادها را مورداستفاده قرار دهد مجبور است که به هواپیماهای باسرنشین هزینه‌برتر و با خطر بالاتر تکیه کرده و در غیر این صورت انجام برخی از پروژه‌های خود را به‌صورت کامل لغو کند.
 
کد مطلب: 59532
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام