کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش نگرانی‌‌های امنیتی در رابطه با گوشی‌های سامسونگ

سايت خبری ايتنا , 29 دی 1398 ساعت 8:39

ایتنا- هک تلفن‌های همراه سامسونگ 10 سلبریتی موجب شد که نگرانی‌ها در رابطه با امنیت کاربران تلفن‌های سامسونگ بیش‌ازپیش افزایش یابد.


هک تلفن‌های همراه سامسونگ 10 سلبریتی موجب شد که نگرانی‌ها در رابطه با امنیت کاربران تلفن‌های سامسونگ بیش‌ازپیش افزایش یابد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  koreatimes، گزارش‌ها حاکی از آن است که این دسته از هکرها اطلاعات شخصی کاربران نظیر عکس‌ها، ویدیوها و پیام‌های متنی قربانیان را از حافظه ابری سامسونگ که محلی برای ذخیره فایل‌های کاربران است، دزدیده‌اند.
 
این هکرها با تهدید قربانی‌های خود از آن‌ها درخواست پول کردند و اعلام کردند که در صورت پرداخت نشدن مبلغ درخواستی‌شان عکس‌ها و تمامی اطلاعات شخصی آن‌ها را در اختیار عموم قرار می‌دهند. برخی از این قربانی‌ها مبلغ درخواستی را پرداخت کردند و البته اطلاعات برخی دیگر که از این کار سر باز زدند در اینترنت قرار گرفت. 
 

 هک شدن موبایل
 
پلیس اخیراً بررسی‌هایی را برای دریابی این هکرها آغاز کرده است تا مشخص شود که آیا آن‌ها موفق به هک سرویس ابری سامسونگ شده‌اند یا با به دست آوردن نام کاربری و پسورد قربانی‌ها به اطلاعات شخصی آن‌ها دست پیداکرده‌اند. سامسونگ به‌تازگی مدعی شده است که تلفن‌های همراه یا سرویس ابری این شرکت هک نشده‌اند و همین امر نیز احتمال دزدیده شدن نام کاربری و پسورد این سلبریتی ها را قوی‌تر کرد.
 
این غول فناوری در انجمن اعضای سامسونگ اعلام کرد که: «ما تصور می‌کنیم که نام کاربری و پسوردهای برخی از کاربران به‌طور غیرقانونی به سرقت رفته و استفاده شده است. اطلاعات ذخیره‌شده در Samsung Cloud مطابق با سیستم مدیریت اطلاعات شخصی ما مورد مراقبت قرار می‌گیرند.»
 
این شرکت از کاربران خواسته است تا اقدامات ایمنی دیگری را برای جلوگیری از قربانی شدن هکرها تنظیم کنند این کمپانی دراین‌باره گفت: «ما به کاربران توصیه می‌کنیم که از همان نام کاربری و کلمات عبور استفاده شده برای ورود به‌ حساب‌های دیگر استفاده نکنند. ما همچنین به کاربران توصیه می‌کنیم که به‌طور دائم نام کاربری و کلمه عبور خود در  Samsung Cloud را تغییر دهند.»
 


کد مطلب: 59513

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59513/افزایش-نگرانی-های-امنیتی-رابطه-گوشی-های-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir