کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکایت فیلیپس از گارمین و فیت‌‌بیت به اتهام سرقت فناوری این کمپانی

7 بهمن 1398 ساعت 5:47

ایتنا- فیلیپس از دو کمپانی بزرگ فعال در عرصه گجت‌های پوشیدنی یعنی فیت‌بیت و گارمین به اتهام دزدی فناوری‌هایش شکایت کرده است.


فیلیپس از دو کمپانی بزرگ فعال در عرصه گجت‌های پوشیدنی یعنی فیت‌بیت و گارمین به اتهام سرقت فناوری‌هایش شکایت کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، کمپانی فیلیپس در پی اظهار اتهام دزدی به‌طور خاص  از فیت‌بیت، گارمین و سه شرکت دیگر درخواست کرده است که تعرفه‌های خود را بپردازند یا در معرض ممنوعیت واردات قرار بگیرند.
 
گروه تجارت بین‌المللی ایالات متحده اخیرا اعلام کرد که با توجه به شکایتی که از طرف شرکت فیلیپس در آمریکای شمالی به ثبت رسیده است، بررسی‌هایی را در مورد دستگاه‌های پوشیدنی و اجزای آن آغاز کرده است.
این شکایت ادعا می‌کند که برخی از شرکت‌ها حق ثبت اختراع فیلیپس را نقض کرده‌اند و یا از مالکیت معنوی آن سوءاستفاده نموده‌اند.
 

 
 
گزارش‌های به‌ دست‌ آمده از Verge حاکی از آن است که این پرونده بر اساس چهار ثبت اختراع فیلیپس در رابطه با ساعت‌های هوشمند و کاربری‌های ردیاب سلامت از قبیل ردیاب حرکتی و گزارش هشدار است.
فیلیپس ادعا می‌کند که به مدت سه سال سعی کرده است که با این دو کمپانی در رابطه با قراردادهای تهیه مجوز مذاکره کند، اما این صحبت‌ها در نهایت با شکست روبرو شده‌اند.
 
جالب است بدانید که فیلیپس در سال 2016 ساعت هوشمندی را به نام Health Watch به بازار عرضه کرد و کاربرد اولیه آن را مربوط به مراقبت از سلامت دانست.
این ساعت هوشمند دارای برچسب قیمت 249.99 پوند است، طراحی ساده‌ای دارد و چندان چشم‌گیر نیست. همچنین همه ویژگی‌های محدودی که ارائه می‌دهد  روی مراقبت از سلامت متمرکز هستند که در سایر پوشیدنی‌ها نیز موجود هستند.
 
البته کمپانی فیت‌بیت اتهامات فیلیپس را رد کرد و اعلام کرد که این شکایت مربوط به عدم موفقیت فیلیپس در بازار پوشیدنی‌ها است.
این کمپانی در بیانیه‌ای به رویترز اظهار داشت كه از خود در برابر تمام اتهامات مطرح شده در این شكایت دفاع می‌کند.
گفتنی است فیت‌بیت در اواخر سال گذشته با قیمت 2.1 میلیون دلار توسط گوگل خریداری شد.
 


کد مطلب: 59512

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59512/شکایت-فیلیپس-گارمین-فیت-بیت-اتهام-سرقت-فناوری-این-کمپانی

ايتنا
  https://www.itna.ir